een vraag over PWM in DC-DC converter.

B

Batistuta

Guest
Ik heb een vraag over DC-DC converter tijdens de studie, zoals we allemaal bekend, een van PWM signaal altijd een zaagtand-golf (driehoekige golf) de andere is een fout signaal van fout-versterker, zodat de out is een PWM signaal.
mijn vraag is waarom niet gebruik maken van een DC-niveau signaal naar de zaagtand-golf vervangen?dus het is een gemeenschappelijk comparator, het kan ook een rechthoekige golfvorm uitgang, zo ja, de DC-DC circuit is eenvoudig. (betekent dat we niet nodig het circuit te zagen genereren tand golf)
kan iemand mij vertellen waarom we dit niet doen?
bedankt.

Ik neem aan dat u leest een aantal boeken, en raden u aan om te kijken naar de golfvormen.Als je DC (uw idee) naar DC (fout amp output) te vergelijken, krijgt u alleen DC.Nou, kunt u het systeem te oscilleren, maar PWM circuit meestal gebruikt constante frequentie.Het idee is om de duty cycle verandering een constante frequentie.
SH

shwoo wrote:

Ik neem aan dat u leest een aantal boeken, en raden u aan om te kijken naar de golfvormen.
Als je DC (uw idee) naar DC (fout amp output) te vergelijken, krijgt u alleen DC.
Nou, kunt u het systeem te oscilleren, maar PWM circuit meestal gebruikt constante frequentie.
Het idee is om de duty cycle verandering een constante frequentie.

SH

De uitgang van EA is relatief stabiel, met een kleine rimpeling te wijten aan de uitgang van de omzetter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back