een vraag over PCB's in protel99se

K

khorshid

Guest
Hallo
Ik heb een probleem in protel 99 SE.
Wie weet hoe kan ik dat onderdeel te slepen met hun verbinding in een pcb.I weet hoe het in schema, maar kan dat niet op pcb.

Ik ben geen expert.

Maar ik denk dat je een track unroute voordat je kan bewegen.Anders zal het spoor niet volgen de verhuizing van de component.

Probeer de selectie van alle componenten met hun verbindingen, sleep ze ... als dit al het werk, Hill's suggestie is de volgende beste manier om het te doen

Je moet het op te zetten in je voorkeuren eerste.Ga naar Extra> Voorkeuren> tabblad Opties.Kijk naar de rechter benedenhoek van het tabblad en u zult zien "Component Sleep".Stel de modus op "Connected tracks".

Nu wanneer u sleept onderdeel a, verbonden tracks met netten zal de verhuizing met de component.In het algemeen, verplaats je (sleep) een component met behulp van Bewerken> Verplaatsen> Component (hotkeys "MC").U kunt de CompoNet ook slepen door met de linkermuisknop te klikken op de component en bedrijf - u kan nodig zijn om de gewenste component te controleren te bewegen door te klikken op de naam als een keuzelijst verschijnt.

Als je gewoon wilt voorwerpen te verplaatsen van de blokken, selecteert u de componenten, tracks, pads, enz. Nu gebruik Bewerken> Verplaatsen> Verplaatsen Selectie (hotkeys 'MS'), en u kunt objecten verplaatsen van het hele blok.Dit zal niet slepen tracks - het zal gewoon naar alles wat er is geselecteerd.Elke geselecteerde track sements zal blijven waar ze zijn.

Je hebt misschien naar component selecteert u het en klik op de rechter muisknop klikken op "Move rijk aanbod 'en plaats deze vervolgens waar je maar wilt. Dit is geldig voor een enkele component evenals groep componenten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back