Een vraag over ladder

A

avr_micro

Guest
Hi.I ben beginer in plc.Can iemand antwoord op mijn vraag?
In een ladder, Hoe is de chronologische uitvoering van elementen (inputs, outputs ,...).
bijvoorbeeld van links naar rechts of naar boven tot beneden of andere?

In ladder logica, en andere PLC-programmering "talen" en (bijvoorbeeld STL), de volgorde is in principe van boven naar beneden en van links naar rechts.

Maar houd er rekening mee dat de meeste (alle?) PLC's bijwerken van de 'echte' I / O's aan het begin / einde van een programmering blok.Dit betekent dat als op lijn 1 u een vermogen op'1 ', op de volgende regel op'0' en de volgende regel op'1 ', dat de-werkelijke-uitgang alleen wijzigingen een keer alleen naar de laatste stand (' 1 ') en niet doet 1-0-1.Dit komt omdat tijdens de programmering blok een afbeelding * * van de input / output wordt gebruikt, die u zal manipuleren.Aan het einde van de programmering blokkeren deze afbeelding wordt dan gebruikt om de werkelijke resultaten, en het beeld wordt aangepast aan de reële ingangen.

de ladder taal gebruiken in de juiste volgorde logica concept, dat betekent een operatie gebeurt alleen strikt na de andere, de ladder net implementeert de werkelijke werking van de werknemer, dat is ook de reden dat ladder oorspronkelijk uitgevonden voor, gemakkelijk voor industrieel ingenieur te voeren die meer vertrouwd met de werking dan de computers.dus is het formulier boven naar beneden en van links naar rechts.
het "beeld" is een van de sleutel bij de programmering ladder, hij houdt van de variabelen in het hoge niveau van de taal, het slaat de mediale toestand in het systeem, maar de echte I / O-variabelen kunnen invloed op de externe werking van het systeem.

Er is geen oplossing voor, moet je kijken in de handleiding van de PLC u gaan
gebruiken.Meestal is het lezen regel voor regel Frome links naar rechts maar ik heb al gebruikt
plc dat werkt column van kolom van maximaal omlaag (Telemecanique TSX17)

Aandacht Ladder logica 984 <> Ladder

In feite wil ik weten hoe de verschillende delen van plc werkt en hoe ze communiceren met elk other.If mogelijk Ik wil een plc met microcontroller.
Is dit mogelijk?

PLC voert volgende bewerkingen
1) Input Scan (alle input modules worden gescand en opgeslagen in de bijbehorende geheugen registers)
2) Programma Scan
- Programma wordt uitgevoerd Van boven naar beneden
en voor elke ladder links naar rechts
PLC maakt gebruik van de ingangen staten opgeslagen in het geheugen en updates van de output registers van zijn geheugen
3) Output-update (afhankelijk van de toestand van de uitgang
van het geheugen registreren alle uitgangen worden bijgewerkt)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back