W
wjxcom
Guest
Hi all, uit het boek "Ontwerp van analoge CMOS geïntegreerde schakelingen writed door Razavi, op pagina 122, onder het cijfer 4,30, zijn er een zin:" Voor het berekenen van de winst uit te schrijven ....... ID1 = GM1 * ( Vin, CM-VP), ID2 = GM2 * (Vin, CM-vp) "Ik denk dat deze twee vergelijking klopt niet. We weten 2 ID = 1 / 2 * K * (VGS-VT) ^, en we berekenen dat de GM moet) worden K * (VGS-VT, dat wil zeggen gm = K * (VGS-VT). Ik denk dus dat ID moet worden 2 1 / * K * (VGS-VT), dat wil zeggen ID = 1 / 2 * GM * (VGS-VT), dat wil zeggen ID1 = 1 / 2 * * GM1 (Vin, CM-VP) en niet zozeer ID1 = GM1 * (Vin, CM-vp) dat door writed Razavi
各位,我有一个问题:在Razavi的书中,第122页的图4,30下面一段, Razavi写道: Voor het berekenen van de winst uit te schrijven ....... ID1 = GM1 * (Vin, CM-vp) , ID2 = GM2 * (Vin, CM-vp).我对这个公式有些怀疑:根据饱和区电流公式: ID = 1 / 2 * K * (VGS-VT) ^ 2,我们可以得到跨导gm = K * (VGS-VT).所以漏电流应该是ID = 1 / 2 * GM * (VGS-VT),而不是ID1 = GM1 * (Vin, CM-vp).
Ik weet niet of mijn idee juist is.Ik denk dat ik kan helpen van hier.
各位,我有一个问题:在Razavi的书中,第122页的图4,30下面一段, Razavi写道: Voor het berekenen van de winst uit te schrijven ....... ID1 = GM1 * (Vin, CM-vp) , ID2 = GM2 * (Vin, CM-vp).我对这个公式有些怀疑:根据饱和区电流公式: ID = 1 / 2 * K * (VGS-VT) ^ 2,我们可以得到跨导gm = K * (VGS-VT).所以漏电流应该是ID = 1 / 2 * GM * (VGS-VT),而不是ID1 = GM1 * (Vin, CM-vp).
Ik weet niet of mijn idee juist is.Ik denk dat ik kan helpen van hier.