Een vraag over het boek writed door Razavi

W

wjxcom

Guest
Hi all, uit het boek "Ontwerp van analoge CMOS geïntegreerde schakelingen writed door Razavi, op pagina 122, onder het cijfer 4,30, zijn er een zin:" Voor het berekenen van de winst uit te schrijven ....... ID1 = GM1 * ( Vin, CM-VP), ID2 = GM2 * (Vin, CM-vp) "Ik denk dat deze twee vergelijking klopt niet. We weten 2 ID = 1 / 2 * K * (VGS-VT) ^, en we berekenen dat de GM moet) worden K * (VGS-VT, dat wil zeggen gm = K * (VGS-VT). Ik denk dus dat ID moet worden 2 1 / * K * (VGS-VT), dat wil zeggen ID = 1 / 2 * GM * (VGS-VT), dat wil zeggen ID1 = 1 / 2 * * GM1 (Vin, CM-VP) en niet zozeer ID1 = GM1 * (Vin, CM-vp) dat door writed Razavi

各位,我有一个问题:在Razavi的书中,第122页的图4,30下面一段, Razavi写道: Voor het berekenen van de winst uit te schrijven ....... ID1 = GM1 * (Vin, CM-vp) , ID2 = GM2 * (Vin, CM-vp).我对这个公式有些怀疑:根据饱和区电流公式: ID = 1 / 2 * K * (VGS-VT) ^ 2,我们可以得到跨导gm = K * (VGS-VT).所以漏电流应该是ID = 1 / 2 * GM * (VGS-VT),而不是ID1 = GM1 * (Vin, CM-vp).

Ik weet niet of mijn idee juist is.Ik denk dat ik kan helpen van hier.

"ID = 1 / 2 * GM * (VGS-VT)" is niet juist om te worden gebruikt in kleine signaal analyse, ID = gm * VGS is de klein signaal in de huidige MOS.Lees het hoofdstuk 2 van 's Razavi boek.

Hoi,
Razavi ID gebruikt voor zowel grote als kleine signaal stromen.Dit is een beetje verwarrend soms.de GM in de vergelijking duidelijk impliceert dat de curret hij verwijst naar de huidige klein signaal.
hoop dat dit helpt.

GM is een parameter die voorwaarde toont een vermogen omzetten van de spanning tussen Gate en de bron van de huidige (in de kleine signaal), dat is precies wat Gm betekent: Gm = DIDs / dvgs

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back