Een vraag over gesloten lus ac van volledig gedifferentieerde opamp

L

liqiyue

Guest
Ik maakte een volledig differentieel opamp.In open lus ac-analyse, de DC winst is 100dB, en de GBW is 2G, maar de fase marge is slechts 30 graden.Maar toen ik de opamp in een gesloten lus te krijgen met 8, de 3db bandbreedte is alleen 1.4M.Dus, wat is het probleem?

En er is een andere vraag.In de echte toepassing, als slechts 8 maal versterking nodig is, en het ingangssignaal is slechts 100MHz, dus er is geen probleem van de slechte fase marge?

Bedankt!

liqiyue wrote:

Ik maakte een volledig differentieel opamp.
In open lus ac-analyse, de DC winst is 100dB, en de GBW is 2G, maar de fase marge is slechts 30 graden.
Maar toen ik de opamp in een gesloten lus te krijgen met 8, de 3db bandbreedte is alleen 1.4M.
Dus, wat is het probleem?

En er is een andere vraag.
In de echte toepassing, als slechts 8 keer versterking nodig is, en het ingangssignaal is slechts 100MHz, dus er is geen probleem van de slechte fase marge?Bedankt!

LVW wrote:1.) De term "fase marge" is verbonden met de lus te krijgen, wat betekent dat de opamp alleen heeft geen fase marge.
Daarom is de genoemde waarde van 30 ° behoort tot 100% feedback (eenheid krijgen configuratie van uw opamp).

2.) Natuurlijk is de bandbreedte kleiner dan GBW voor hogere winsten (omdat GBW is een vaste waarde voor de universele compensatie).

3.) Wanneer uw marge in eenheid krijgen configuratie is 30 graden., Zal het groter zijn voor een winst van 8.
Heb je simuleren het voor deze configuratie al?

Ja, dat is ongeveer juist - als uw open lus krijgen de reactie van een enkele paal reactie is gelijk aan (20 dB / dec actief binnen het bereik) en wanneer je een enkele feedback pad.

Maar in werkelijkheid, wanneer de gesloten lus te krijgen is 8, de bandbreedte is alleen 1.4M.
Dat is heel vreemd.Ik weet niet wat er mis mee is.Heb je enig idee?
Ik zal de simulatie resultaten op later.
Bedankt!

Weet u zeker dat de GBW van de opamp is echt 2 GHz?
Measurement of simulatie?

Ja, ik heb vastgesteld dat de GBW is 2G in simulatie.
Er is nog een vreemd probleem.
Weerstanden met een verhouding van 8:1 worden gebruikt om vormen de gesloten lus feedback om 8 keer versterking te bereiken.Maar 3dB bandbreedte is gerelateerd aan de waarde van de weerstanden.Hoe groter de weerstand is, hoe kleiner de bandbreedte is.Ik heb getest verschillende waarden van 1K ohm tot 100M ohm.
Kan iemand geven geen redenen?
Bedankt

Hoe groot is uw inbreng parasitaire capaciteit (als gevolg van de input paar, bijvoorbeeld)?Dat zou kunnen verklaren waarom een hogere weerstand waarden verlagen uw bandbreedte.

Een andere vraag: Hoe groot / klein is ongeveer de output weerstand van uw opamp?Let thats is het echt moeilijk om je te helpen zonder enige nadere informatie over uw ontwerp.

Is dit een back-geannoteerde simulatie?De capacitieve koppeling tussen de interdigitated weerstanden kan het probleem.

Een parasitaire capaciteit tussen de feedback weerstand kan ook een probleem.

LVW wrote:

Een andere vraag: Hoe groot / klein is ongeveer de output weerstand van uw opamp?
Let thats is het echt moeilijk om je te helpen zonder wat meer gedetailleerde informatie over uw ontwerp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back