Een vraag over functionele dekking

M

mhytr

Guest
Bijvoorbeeld, een 16 bit multiplier is designed.It is het onmogelijk om alle mogelijke ingangen en haar outputs.Then, wanneer we verificatie hoe kunnen we dit zeggen mulitiplier functie van test is juist?

het hangt af van uw ontwerp
bijvoorbeeld
ondertekend voor multiplier
je kunt proberen alle klassieke condictions, en dan het genereren van enkele willekeurige input om te testen
plus en plus
negatief en negatief
plus en negatieve
nul en plus
nul en negatieve
de maximale plus en plus de maximale
de minimale negatieve en de minimale negatieve
de maximale plus en de minimale negatieve (en omgekeerd)
nul en de maximale plus (en omgekeerd)
nul en de minimale negatieve (en omgekeerd)

Ik denk dat je bedoelt code-dekking, er zijn veel goede instrumenten voor een dergelijk verzoek.Onlangs hoorde ik van een bepaalde EDA-leverancier uit Engeland zijn zeer krachtig en toegewijd op dit domein, maar ik vergeet haar naam!Misschien zoek je het later.

mhytr,
100% dekking funcitonal betekent niet dat je probeert om alle mogelijke input waarden die kunnen worden excersied cover!plaats daarvan is om te zeggen dat u onder alle senarios die kan optreden aan het systeem.De typische scerinos voor uw voorbeeld hiervan is reeds in de bovenstaande post, kan u kunnen denken aan meer, Krijg de lijst en vervolgens herzien wanneer u vindt er niets meer aan toe te voegen.alle van hen en vola ...100% funcitonally vallen!

semiconductorman wrote:

mhytr,

100% dekking funcitonal betekent niet dat je probeert om alle mogelijke input waarden die kunnen worden excersied cover!
plaats daarvan is om te zeggen dat u onder alle senarios die kan optreden aan het systeem.
De typische scerinos voor uw voorbeeld hiervan is reeds in de bovenstaande post, kan u kunnen denken aan meer, Krijg de lijst en vervolgens herzien wanneer u vindt er niets meer aan toe te voegen.
alle van hen en vola ...
100% funcitonally vallen!

100% dekking functie detecteert wanneer bijna alle gevallen bleek juist te zijn.Hier heb je zelfs aan de geringste van het scenario overwegen volgens de specificatie.Noodzaak om te kijken naar wat het geval is en wat voor soort erkenning is van de bestemming.Over het geheel gezien alle mogelijke geval dat kan gebeuren in de echte omgevingGroeten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back