een vraag over de Mote Carlo analyse met hspice

J

John Xu

Guest
Hoi,
Ik doe de Monte Carlo-analyse voor mijn comparator circuiut.Om de meer nauwkeurige statistische charercter krijgen, loop ik 1200 keer voor Monte Carlo-analyse.Maar na enige tijd lopen, vond ik de CPU wordt trager en trager.Na controle, vond ik de hpice genereert een bestand met de naam "monte_comparator.sw0".Het registreert de gedetailleerde waarden voor elke vegen en elke node.Dus het is heel erg groot, zelfs tot 1.2G.Ik betwijfel het veroorzaakt de trage lopen voor mijn simulatie.Iedereen kan mij vertellen hoe dit probleem op te lossen?bijvoorbeeld om dit bestand te verwijderen na elke run?

Thanks in advance

John Xu schreef:

het is heel erg groot, zelfs tot 1.2G.
Ik betwijfel het veroorzaakt de trage lopen voor mijn simulatie.
Iedereen kan mij vertellen hoe dit probleem op te lossen?
bijvoorbeeld om dit bestand te verwijderen na elke run?

[quote = "flamingoSecond, *. sw? is het bestand dat uw record DC sweep resultaten, indien verwijderd weg, hehe, weet je de nasleep.
PS: heb je echt nodig een run van 1200 keer MC, het is zo extravagantie, misschien een paar honderd genoeg is.Good luck. [/ Quote]

Hallo flamingo,
Bedankt voor het antwoord!Laten elaberate mijn probleem duidelijker.Pls.zie de onderstaande script.

. DC Y 2,41 2,60 0,0001 2,60 2,41 -0,0001 SWEEP MONTE = 500
. OPTION PROBE
. probeV (OUT_91_1). MEAS Vind DCTHN_91 V (IN2) WANNEER V (OUT_91_1) = 2,5 val = 1
. MEAS Vind DCTHP_91 V (IN2) WANNEER V (OUT_91_1) = 2,5 RISE = 1
. MEAS VOS_91 PARAM = '(THP_91 THN_91) * 0.5-2.5'
. MEAS VWIN_91 PARAM = 'THP_91-THN_91'
Ik gebruik deze cript om de mismatch analyse onderzoeken voor mijn comparator.Wat ik wil is de gegevens nabewerkt per maatregel commando na elke MC analyse.Dan hoop ik de * sw-bestand vrijgeven voor elke MC analyse.Verwijder ze zullen niet van invloed op mijn postprocessing maar zal verlichten meer geheugen.

Ik gebruikte deze functie in andere simulatoren, maar niet weten hoe deze te gebruiken in hspice.

Pls.geef me wat instructies.

Bedankt

Hallo John Xu, coulde u mij vertellen hoe het proces viariations van het proces lib uittreksel voordat u de monte_carlo analyse doen, dank u zeer!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back