een vraag over de drager herstel od de mobiele ontvanger

S

springf2000

Guest
lieve allemaal: ik ben nu stduy de moile communicatie system.i heb een vraag als ik studie, allemaal de ontvanger structuur is als volgt: ANTENNA ----- duplex ----- ---- bandpass LNA - ---- ---- DOWNCONVERTER IF filter - kwadratuur demodulator------A/D----DSP nu is mijn vraag is: waar en hoe aan de vervoerder het herstel of de drager SYNCH dankzij realiseren!

De vervoerder herstel blok moet worden implented binnen het Kwadratuur demodulator blokkeren. Het doel van DigitalDownConverter is om ur hoge frequentie signaal te vertalen naar de onderste band van het spectrum, of zeggen aan de basis band (die afhankelijk is van ur NCO frequentie). Dit in het geconverteerde signaal wordt verzonden naar demodulator. Demodulator zal herstellen van de Carrier Signaal van dit signaal. Dus de Demodulator bestaat in hoofdzaak uit een Timing Recovery Block, drager herstel blokkeren.

bedankt voor je warme hulp! is deze vervoerder herstel manier uitgevoerd door de DSP of op een digitale manier! zou u aanraden y me wat materiaal over het

als de data rate niet te hoog is, kun je drager herstel doen in de DSP. U kunt zoeken google met deze keyword bijvoorbeeld carrier herstel, digitale modem, etc.

[Quote = springf2000] is deze drager herstel manier uitgevoerd door de DSP of op een digitale manier! [/Quote] Hoi Springf, sorry, ik CUD niet krijgen een duidelijk beeld van ur vraag. volgens mijn aanname, ik schrijf dit .... Carrier algoritme shud b geïmplementeerd in de DSP. het heeft multipler blokken -> Phase detector (BA kan CORDIC alogorithms) -> Loop Filter -> NCO Do u hebben Matlab / Simulink / SystemGenerator tools?

Carrier herstel deccribeg in het boek Algorithms for Communications Systems en hun toepassingen. Nevio Benvenuto en Giovanni Cherubini Copyright 2002 John Wiley & Sons, Ltd ISBN: 0-470-84389-6

Hangt af van uw RF-systeem. Voor de TDMA wordt PLL meestal gebruikt. Voor CDMA, zijn DLL en AFC gebruikt. Zoek naar google vindt u genoeg informatie.

Sommigen Naast deze thread: Carrier synchronisatie moet ook worden bezien in samenhang met het symbool timing herstel. Sommige algoritmen werken prima als symbool timing is vergrendeld en daarom symbool timing herstel is gedaan in de voorkant van carrier synchronisatie. In deze gevallen CORDIC kunnen worden gebruikt. Dit soort signaalverwerking blokken zijn uitgevoerd in FPGA in plaats van DSP te wijten aan de verwerking van de macht (afhankelijk van de feitelijke symbolrate snelheden en vervoerder frequenties). Groeten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back