Een vraag over bandgap referentie!

C

caosl

Guest
hi, all:
Ik ontwierp een bandgap referentie, de structuur die ik aangenomen traditionele, namelijk de opamp
de output is aangesloten op twee PBO's's Gate aangepast aan de huidige.Nu, de uitgangsspanning is wijzigen 1.2mv in het bereik van -40 -> 125, de opstart-circuit is ok.Het enige probleem is de overschrijding en undershoot te groot is (200mv) wanneer u een eenheid stap (1V) op voedingsspanning, maar de statische nauwkeurig (lijn-verordening) is zeer goed (20uV / V). Addtionally de opamp
de eenheid krijgen bandbreedte is 5M, DC waarderingsverschil wordt 80dB, fase marge is groot dan 60.In mijn mening is dit opamp
de prestaties voldoen om bandgap verwijzing's requirement.Please me helpen om deze overschrijding (undershoot).Elk advies wordt welcome.Thanks a lot!

Ik denk dat je het opstarten circuit geeft extra huidige tijdens 1V stap en als een resultaat dat u krijgt overshoot.

U bedoelt de Opamp
de fase marge?Of de fase marge van het gehele lus?

Heb je, je bent 1V stap te voegen aan uw bedrijfsresultaat / typische voedingsspanning?Als dat zo is heb je controleren
uw opamp's krijgen op die spanning (levering 1 V)?

By the way, wat is uw voedingsspanning en waarom wilt u toevoegen 1V stap naar uw besturingssysteem voedingsspanning?
Hoeveel stappen heeft uw opamp heeft?

Dankzij alle vrienden van een antwoord op mijn vraag.
Het probleem dat ik hierboven vermeld zijn resolved.I nog een capcitor tussen voeding lijn en de uitgang van opamp op deze manier de spanning op twee PBO's transistorradio's Gate zal niet zo scherp,
en bovendien, ik verminderde de totale capaciteit op de opamp's output node om het last in rekening te brengen en discharge.Now, de overschrijding kleiner is dan 5mV.
De reden dat ik een stap op voeding is dat ik wil dat de lijn van deze verordening bandgap.Because in sommige toepassingen, deze voorstelling is erg belangrijk.De opamp fase i aangenomen is een fase gevouwen cascode.

caosl schreef:

Dankzij alle vrienden van een antwoord op mijn vraag.

Het probleem dat ik hierboven vermeld zijn resolved.I nog een capcitor tussen voeding lijn en de uitgang van opamp op deze manier de spanning op twee PBO's

transistorradio's Gate zal niet zo scherp, en bovendien, ik verminderde de totale capaciteit op de opamp de output node te verzachten is het last in rekening te brengen en

discharge.Now, de overschrijding kleiner is dan 5mV.

De reden dat ik een stap op voeding is dat ik wil dat de lijn van deze verordening bandgap.Because in sommige toepassingen, deze voorstelling is erg belangrijk.
De opamp fase i aangenomen is een fase gevouwen cascode.

een C vanaf de uitgang van de OP-VDD is een goede manier.Een andere tip is de psrr van het OP moet niet te hoog.Dus als de uitvoer is een verbinding met de huidige spiegel.de hele pssr kan worden verbeterd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back