Een vraag gaat over CMFB in gevouwen-cascode OPAMP.

S

skymusic

Guest
Beste allemaal,
Een gevouwen-cascode OPAMP is weergegeven in figuur.Wanneer de gevouwen-cascode OPAMP is met CMFB alle MOS-transistor werken in verzadiging regio, en winnen is 80dB.Gebruik tt hoek voor de simulatie van de gevouwen-cascode OPAMP zonder CMFB, alle MOS werken in verzadiging regio, en de winst is ongeveer 80dB.Maar in ss hoek, M3 en M4 opereren in een triode regio, ff hoek, M7 en M8 in triode regio, dus de winst is gedaald tot ongeveer 40dB.
Dus vraag ik of ik moet aanpassen W en L van de route te laten alle MOS om te opereren in verzadiging regio, met gevouwen-cascode OPAMP zonder CMFB in elke hoek, en of dit van invloed op het rendement en robuuste van de route.
Bedankt.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Hoi,
In het algemeen is het een slecht idee om een hoge impedantie knoop (in dit geval Vout) zonder enige middel ter regulering van de DC operationele punt.Hoewel sommige simulatie kan goed functioneren zonder het CMFB, probeer de toepassing van enkele incongruenties in de transistoren, dan zult u zien dat de cirucit zal niet goed werken.
Volgens mijn ervaring, uw suggestie voor het gebruik van niet CMFB voor een hoge impedantie output knoop gaat om een zeer slecht rendement - Je zou beter af met een CMFB circuit.

Bharath

Hoi,
een volledig gedifferentieerde opamp wil gewoon niet werken zonder een CMFB circuit.Het proces hoeken,
de temperatuur en de incongruenties zullen verzadigd de uitgangen van uw opamp.Als u vindt het moeilijk om de exploitatie van de cascodes, ze misschien heb je teveel verzadiging marge op de huidige bronnen, probeer om deze te verminderen, je krijgt marge op de cascodes ...

Hoi,

In een volledig differentiële versterker, moeten we een CMFB om de gemeenschappelijke modus voltage.So, winst zal afnemen als we zijn met behulp van een negatief feedaback hier.En meer over de PBO's transistors van het gevouwen cascode in de gemeenschappelijke poort knoop moet in verzadiging om u een schommel, wanneer u een sinosoidal signal.it naast onmogelijk om een schommel in lineaire regio.Controleer de bias punten op alle hoeken en wijzigingen aanbrengen.

Naast alle proces hoek,
de temperatuur en de spanning variatie, niet vergeten te overwegen bias huidige variatie.

Dus de simulatie van de totale combinatie zou moeten zijn;
5 (proces hoek) x2 (-20C, 100C) x2 (3V, 3.6V) x2 (BiAS variatie) = 40.

Dat garandeert uw rendement!

Ik weet gevouwen-cascode OPAMP moeten CMFB.Indien niet alle MOS transistoren werken verzadiging regio, als een gevouwen-cascode OPAMP is zonder CMFB in ss en ff hoek.Maar de gevouwen-cascode OPAMP is met CMFB alle MOS transistoren in verzadiging regio en haar winst is 80dB.Is dit gevouwen-casecode OPAMP OK?

hi, alle
SC CMFB gebruikt in mijn ontwerp, maar je weet het niet kan performe AC analyse.heb je goede oplossing naast simulatie met Spectre.Bedankt

Het uitvoeren van een AC sim op een SC-circuit,
moet u eerst het uitvoeren van een voorbijgaande sim, laat het
regelen naar de gewenste werking voorwaarde, behoudens de werking voorwaarde,
en voert u de AC sim gebruik van de operatie staat.
fxxjssc schreef:

hi, alle

SC CMFB gebruikt in mijn ontwerp, maar je weet het niet kan performe AC analyse.
heb je goede oplossing naast simulatie met Spectre.
Bedankt

fxxjssc schreef:

hi, alle

SC CMFB gebruikt in mijn ontwerp, maar je weet het niet kan performe AC analyse.
Bedankt

fxxjssc schreef:

hi, alle

Bedankt

Hallo,
Alle versterkers met een hoge impedantie output een common-mode feedback aan de common-mode uitgangsspanning.Ik gesimuleerd met behulp van mijn versterker AMI mosis modellen en in het bijzonder een simulatie hoek (ik bedoel, ff, ss) mijn versterker niet aan te vullen.Dan heb ik gebruik gemaakt van een aanvullend gemeenschappelijk-mode feedback die is net als de aanvullende differentiële talencombinatie.Wanneer een CMFB ingeschakeld, de andere is uitgeschakeld en omgekeerd.

bedankt iedereen,
Ik heb oplossing en simulatie resultaat
EDAboard is vol soort moedig man

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back