Een vraag aan ervaren ingenieurs over industrie

• Thread starter digitaldesigner
  • Start date
D

digitaldesigner

Guest
Hi all,

Ik ben een master-student in de computer engineering.I ben op zoek naar stageplaatsen deze dagen.Omdat ze in Computer Engineering veld, heb ik de vaardigheden op de computer programmering en digitale systeem ontwerpen.Ik ben niet uitstekend aan beide zijden en ook I dont hebben elk ervaring in de sector.

Dus, mijn vraag is naar ervaren mensen op dit forum.Te aanvaarden als een hardware-ontwerp of verificatie-engineering, wat voor soort kwalificaties zijn van cruciaal belang?Ik heb goede C / C , assemblage-en Linux-vaardigheden op de programmering, en over de hardware-kant heb ik logica ontwerp, computer architectuur, Verilog kennis op een goed niveau.Ik ben meestal met behulp van Xilinx en modelsim in mijn projecten.Toen ik ben op zoek naar stage plaatsen voor hardware engineering meeste van hen verlangen VLSI, tarnsistor niveau, PCB lay-out ....enz. vaardigheden die ik dont have.En deze dagen is er bijna nul stage posities, en meestal 5 ervaring is nodig voor een normale positie.

Dus, wat zijn uw aanbevelingen voor een beginner hardware design / verificatie ingenieur?Gebrek aan transistor en PCB's kennis is een enorme kloof?

heb ik het onderwerp op een verkeerde plaats op het forum?

in onze afdeling software ontwerper, PCB-ontwerper en analoge ingenieur (transistor-niveau) zijn defferent volkeren.Heb je ontwerp ervaring?Heb je ooit schrijven bestuurders?

Hi Dmitron, thak u voor ypur antwoord.

Ik heb alleen experinces die had ik op school projecten.Ja, ik schreef een aantal eenvoudige karakter drivers voor in systeemsoftware klasse.Ik gebruikte x86 Assembly en C voor.Maar mijn belangrijkste gebied van belang is logisch ontwerp.Toen ik een baan, ik wil om te werken aan projecten over hardware ontwerpen en het testen in RTL of behavioral niveau logisch niveau.

Dat is eigenlijk wat ik ben benieuwd.Is mijn skill-set (C, Verilog, Perl en kennis van digitale logica en archi-processor.) Is voldoende voor dit soort banen in de industrie?of heb ik nodig om een aantal andere vaardigheden?

U wilt een hardware-ontwerper?
Elke ingenieur heeft zijn eigen set van vaardigheden, dus er is geen "standaard" bedrag van vaardigheden.Meest populaire baan in hardware is PCB-routing.Een andere populaire baan hangt alleen van yor bedrijf.Als u goed in de programmering, zou ik adviseren je om deze manier (software einde embedded programmering).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back