Een simpele vraag over LDO

H

HEBU

Guest
Als de Vin = 5V, en LDO out = 1V.
Daarnaast heeft de LDO uit curent = 500mA.Betekent de stroom in
de regelgever is 100mA?

Bedankt,

Natuurlijk, Io = 100mA is geen probleem!
Maar ik cann't begrijpen Vdrop = 4V is vernoemd LDO onder de voorwaarde van Io = 500mA.

HEBU wrote:

Daarnaast heeft de LDO uit curent = 500mA.
Betekent de stroom in

de regelgever is 100mA?Bedankt,

500mA is de huidige verstrekt aan de belasting van de LDO, maar het totale vermogen verbruikt door de belasting van de LDO zal VDD * 500mA.

Het spijt me.Ik denk dat ik confuesed.

1) De betekenis van "Lage uitval" is het verschil tussen Vin en Vout?
of de bron van weerstand spanningsbron is klein, ondanks het laden
spoelbakken grote stroom plotseling?
Iedereen kan mij vertellen wat de juiste definitie van "LDO"?

2) Waarom de efficinecy is zo slecht als 20%?

3) Vaak, wat is de efficiëntie van de LDO?Bijvoorbeeld, 3V tot 1V.Toegevoegd na 3 minuten:scottieman wrote:HEBU wrote:

Daarnaast heeft de LDO uit curent = 500mA.
Betekent de stroom in

de regelgever is 100mA?Bedankt,

HEBU wrote:1) De betekenis van "Lage uitval" is het verschil tussen Vin en Vout?

of de bron van weerstand spanningsbron is klein, ondanks het laden

spoelbakken grote stroom plotseling?

Iedereen kan mij vertellen wat de juiste definitie van "LDO"?

Ik ben ook totaly verward over de disccusion hierboven!!

LDO is een low-dropout regelaar!Dat betekent in het geval een batterij van laten we zeggen 1,25 bepaalt de uitgangsspanning kan oplopen tot 1,2 Volt!In uw bespreking hierboven ik echt niet begrijp het volgende: Input stroom van 100mA!en output 500mA ??!!!.Aangezien meestal NMOS of PBO versterkt worden gebruikt, de stroom die in drain is dezelfde stroomt uit de drain.Dus, er is iets mis met je overwegingen.Zonder kappen of smoorspoelen u niet in staat zal zijn om een "transormation bereiken" - maar dit is niet een LDO, het heet swithed leveren.

Echter, het voorbeeld met 5V in, 1V uit -> dus de serie transistor heeft een Vds van 4V, 500mA output -> 2W worden opgenomen door de LDO, het uitgangsvermogen 500mW en 2.5W moeten worden geleverd door de 5V leveren.Dus krijg je een rendement van 0.5W/2.5W = 20%.Maar de huidige ingang is ongeveer ook 500mA en niet 100mA!
Last edited by eda4you op 30 november 2005 13:00; bewerkten in totaal 1 keer

Bedankt allemaal,

Vergeef mijn grote fout.Ik heb niet echt kennen de vermogenselektronica.
Ten eerste, ik denk dat het doel van de toezichthouder is om de spanning te transformeren van
batterij van hoog naar laag, zodat de toepassing van een juiste spanning op het circuit.
Zoals de chip ontworpen in diep-submicron CMOS, die we moeten
het toepassen van een vrij laag voltage verschilt van systeem macht.Absoluut, het is
niet een efficiënte manier om dit uit te voeren.

By the way, waarom moeten we LDO regulator rahter dan het aansluiten
de accu naar de functionele circuit direct, want we willen
een lage "dropout" spanning?

Grote dank,

eda4you wrote:Echter, het voorbeeld met 5V in, 1V uit -> dus de serie transistor heeft een Vds van 4V, 500mA output -> 2W worden opgenomen door de LDO, het uitgangsvermogen 500mW en 2.5W moeten worden geleverd door de 5V leveren.
Dus krijg je een rendement van 0.5W/2.5W = 20%.
Maar de huidige ingang is ongeveer ook 100mA en niet 500mA!

scottieman wrote:eda4you wrote:Echter, het voorbeeld met 5V in, 1V uit -> dus de serie transistor heeft een Vds van 4V, 500mA output -> 2W worden opgenomen door de LDO, het uitgangsvermogen 500mW en 2.5W moeten worden geleverd door de 5V leveren.
Dus krijg je een rendement van 0.5W/2.5W = 20%.
Maar de huidige ingang is ongeveer ook 100mA en niet 500mA!

HEBU wrote:By the way, waarom moeten we LDO regulator rahter dan het aansluiten

de accu direct aan de functionele circuit

Niet alleen hebben we nodig om een stabiele spanning als gevolg van het laden omstandigheden, maar verschillende chips zijn gemaakt van verschillende processen en kan alleen maar tolereren bepaalde spanningen (0.18um vs 0.8um BCD).

in feite, LDO verzoek: low drop voltage, hoog efficiënte, en output cuurent, loop stability.input is 5v, maar de output is 1v, onmogelijk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back