een probleem van li-ion batterij opladen

B

bean123

Guest
Hoi,
Mijn batterij circuit heeft slechts constante stroom, geen constante Voltage methode,
en de constante stroom is 1A.
Als de batterij spanning het snijden spanning 4.2V aankomen, het circuit afgesneden, maar de accuspanning afdaling van 4.2V tot 4.11V binnen ongeveer 4 minuten.
Dus de accu niet kan bereiken het voltage (4.2V) Ik wil te krijgen.
En als de constante stroom kleiner is, is de accuspanning hoger.Bijvoorbeeld, wanneer de constante stroom is 400mA, de V krijgt ongeveer 4.16V.
Hoe kan ik de spanning 4.2V aankomen?
Iemand vertelt me dat de li-ion batterij heeft een lange chemische reactie tijd.en dit is de reden.
Is dat zo?
En geef me de oplossing.
Ik moet het ontwerp van de constante spanning opladen???
Bedankt

Heb je niet gekeken naar de grafiek van de spanning van een heffing lithium cel?De batterij Universiteit op het web heeft er een.
Het bereikt 4.2V in misschien een uur, maar moet blijven aanrekenen van 4.2V voor twee uur.

Het is misschien wel 65% - 70% in rekening gebracht wanneer de spanning bereikt 4.2V.Het is volledig opgeladen wanneer de laadstroom beperkt tot 3% van de nominale stroom.

Hallo!

Gewoon nieuwsgierig naar de natuurkunde achter je "huidige spanning methode".
Kunt u me uitleggen hoe je zou vragen een batterij (of condensator) op
huidige spanning?
Je kan niet.Aan het begin van de heffing zal het 2.8 (of was het 2.9?)
en aan het einde moet je stoppen op 4,2 V. U kunt niet direct
4.2V of welke andere spanning.Dora.

bean123 wrote:

Hoi,

Mijn batterij circuit heeft slechts constante stroom, geen constante Voltage methode,

[...]

Bedankt

Hoi!
Li-ion accu lader heeft bijna druppellading / constante stroom laden / constante spanning opladen.En ik ben het eens met de woorden dat "je niet direct kunt 4.2V of welke andere spanning" u noemde.
Mijn vraag is dat mijn oplader zonder constante spanning niet kan bereiken 4.2V die ik wil krijgen.Als de lader afsnijdt, de spanning daalt snel van 4.2V tot 4.14V of 4.13V misschien over tien of twintig seconden, en de spanning eindelijk bereikt misschien 4.11V in ongeveer vijf minuten.
Iemand vertelde me dat de reden is de li-ion batterij heeft een lange chemische reactie tijd.Dus ik kan niet afgesneden van de huidige zodra de spanning bereikt 4.12V.En misschien is de reden waarom de behoeften van de constante spanning opladen.In eerste instantie wil ik zorgen voor het antwoord, en dwalen andere oplossing behalve het toevoegen van een constante spanning opladen.
En Audioguru noemt ook deze.

Doraemon wrote:

Hallo!Gewoon nieuwsgierig naar de natuurkunde achter je "huidige spanning methode".

Kunt u me uitleggen hoe je zou vragen een batterij (of condensator) op

huidige spanning?

Je kan niet.
Aan het begin van de heffing zal het 2.8 (of was het 2.9?)

en aan het einde moet je stoppen op 4,2 V. U kunt niet direct

4.2V of welke andere spanning.Dora.bean123 wrote:

Hoi,

[...]

Bedankt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back