een nieuwe vraag over primair vermogen

U

Uil

Guest
1, primair vermogen de netlist krijgen zonder klok hebben geen boom, maar meer dan 30% de macht komen van de klok boom, dus het resultaat is zo klein, hoe tot een nauwkeuriger resultaat te krijgen voordat we de buffer in de klok netwerk toe te voegen?
2, in het primaire vermogen, kan de cel spanning het commando set_multi_vdd set met meer dan 1 spoor, bijvoorbeeld de padring omvatten 1,8 V en 3,3 V, maar in de lib, krijgen we de informatie van padring'supply spanning, moet ik ingesteld met het commando?
bedankt voor je hulp!!

Uil,

Ik kan in staat zijn om hulp voor vraag nummer 1 als ik denk dat het parallellen mijn eigen ervaring in Power Compiler.Laat ik eerst zorgen dat ik begrijp uw vraag.Ik denk dat u bent me te vertellen dat je geen klok bomen in uw ontwerp.Het is na de synthese, maar geen lay-out of klok boom inbrengen heeft voorgedaan.

U hebt draaien enige macht analyse en ondanks het ontbreken van de klok bomen, sommige klok gerelateerde elementen zijn verbruiken grote hoeveelheden van de macht.Is dat juist?

Ik denk dat de reden dat dit gebeurt is te wijten aan de zichtbare belasting aan de bestuurder van de klok boom.Dus, hebt u een mux dat het besturen van uw klok boom.Uiteindelijk kan de output van dat mux slechts een enkele drive buffer die vervolgens fans uit om uw hele klok boom.Maar in de tussentijd is dat mux aangesloten op elke afzonderlijke ontvanger element in de klok boom.Dit kan honderden of duizenden poorten.

Dus, Prime Power, probeert te berekenen hoeveel macht die mux zou nodig hebben om die enorme lading rijden.Een dergelijke belasting bestaat niet in het. Lib macht tafel.Dus, het een bevoegdheid interpoleert waarden gebaseerd op de informatie die zij heeft.Daarbij interpoleert het een absoluut enorm aantal.

Ik ben momenteel actief Power Compiler en ik proberen om dit probleem op 2 manieren.De eerste is gewoon een hoge korting fanout nettovermogen aangezien we niet echt klok bomen hebben.Ik doe dit door het instellen van een parameter genaamd high_fanout_net_threshold op 0.Dit detecteert in feite een hoge netto fanout en nullen van de lading.U moet in staat zijn om een meer gedetailleerde uitleg over solvenet lezen.Het voordeel van deze benadering is het geeft je een behoorlijk vermogen analyse van de rest van het ontwerp en je kunt vooruit op het terugdringen van de macht in die andere gebieden als dat je doel.Het nadeel is dat het produceert een onrealistisch optimistisch macht nummer voor het totale vermogen omdat klok netweorks zijn vermist.

De andere manier waarop ik ben van plan om aan te vallen is het om te proberen de balance_buffer commando gebruiken om een rudimentaire klok boom te voegen in het ontwerp op deze hoge fanout netten.Ik heb het ongelijk zijn gesteld tot nu toe in het nastreven van deze methodologie.

Misschien deze methoden zijn ook beschikbaar in Prime Power.

Als iemand een betere suggesties of een advies over het gebruik van balance_buffer voor mij heeft, zou ik me blij te horen.

Hoop dat helpes

thanks, Reaper

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back