Een newbie here.Can iemand mij helpen: roll:

K

kidiotb

Guest
Hallo allemaal, Ik ben erg geïnteresseerd om in het gebied van Embedded Systems.Can iemand dan stel me waar te beginnen, als een persoon voorgesteld dat ik eerst door het programmeren in C dan Unix OS concepten ga dan voor het leren Microcontrollers (8051), dan gaan voor een RTOS concepten. Maar ima beetje confused.Can iemand dan stel me waar te beginnen wat eerst dan leren leren wat .... ,, Dan wat zijn de software middelen ik nodig om te bezitten, zoals compilers, Simulators, enz. Ik ben bekend met programmeren in C, C + +, Java, VB. en 8085 microprocessor.Any andere basisprincipes Ik moet doorlopen? Alvast bedankt :) PS :: ik spijt me als de post in de verkeerde omgeving.

Tuurlijk wel! Yu kan beginnen met het leren van 8051 schoof op naar Atmel's 8951 is het eenvoudig, maar krachtig en goedkoop genoeg. De assembler is overal verspreid op het web. Van 'C', zoals de zuivere assembler. Dat is alles folks! : D

Welk aspect van embedded systemen programmeren bent u geïnteresseerd? hoog niveau gui en de app? laag niveau device driver? of lager nog, kernel en bootstrap programmering? er zijn genoeg dingen om te leren en de meeste daarvan is vergelijkbaar genoeg om een ​​reguliere systeem (iets minder van alles wat) die waarschijnlijk maakt het niet veel verschil welk platform u begint. Als u geïnteresseerd bent in springen in en leren over een aantal processoren, zijn er een aantal simulators uit als SPIM dat het leerproces zal een stuk leuker.

Hi! Als u wilt dat C + + Embedded UNIX + RTOS + microcontroller, je moet kijken naar ARM. Er zijn een heleboel off apparaten op basis van ARM. U staat zijn om met Linux te spelen op de ARM-processor. Afrekenen eCos website ( http://sources.redhat.com/ecos/ ). Lees ook uClinux ( www.uclinux.org ) - ARM-poorten beschikbaar. Koop ARM starter kit en af ​​te spelen! Ik weet het, 8051 is het goede oude architectuur. Maar we leven in 21-eeuwse ...

u zou moeten proberen om greep van linux te krijgen en later u kunt naar RT linux schakelen voor real time programmering.

Ik denk dat het eerste wat je moet er zeker van is wat is het echte belang van u, hardware of software, want er zijn te veel kennis om te studeren, te veel dingen die je kunt doen

[Color = orange] [/color] Laat je niet verbaasd c veel takken, zeker zijn van welke kant ur geïnteresseerd en bewegen langs. ter wille van mij, met ur kennis in programmeren in C, probeer ucos-II (RTOS) u krijgt het gratis en zacht voor het beginers.others u kunt een keer ur te krijgen op de stroom

Ik ben het eens dat met Dizel dat ARM is waarschijnlijk een goede plek om te beginnen. Er zijn vele gratis software op elk niveau. RTOS: ECOS / ucos / rtlinux compiler: gcc / g + + ondersteunt dat er een simulator verslaafd aan gdb ook. Natuurlijk kunt u vanaf een lager niveau, bijvoorbeeld spelen met de montage etc. .. De hardware wordt overal gebruikt en u kunt ophalen van een goed evaluatie board van Atmel voor ongeveer US $ 200 (Atmel EB40A). Controleer Embedded System Design op een Shoestring 'van Lewin Edwards als je een stap-voor-stap handleiding. http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0750676094?v=glance

Ik geloof, u over voldoende kennis om te beginnen. maar pas op voor wat microprocessor architectuur is en hoe te handelen stand-alone toepassingen. ook, 1e wat u moet hebben is een debugger tool voor het testen van uw uitvoering van het programma. op basis van uw achtergrond, "paradigma C + +" is de beste optie kan u VIST www.embedded.com en www.tern.com plz mij vertellen of u vindt iets goeds over embedded toepassingen. Khurram Bhatti

Als u het downloaden van een Embedded System Design op een Shoestring, hebt u een eb40 forum! dit boek in deze FourM ergens.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back