Een eenvoudige CPS line simulatie

M

maverick09

Guest
Hoi,

Ik probeer voor de simulatie van een eenvoudig gekoppeld Microstrip lijn met NO grond.De dimesions van de Microstrip lijnen: w = 0.25um, dikte = 0.05um, afstand = 0.32um (alleen voor simulatie), hoogte van het substraat is 0.1um.Ik wilde weten wat de aard pf-poort te gebruiken.Maar ik gebruik waveport, moet ik u de structuur in de lucht-box.Laat het me weten hoe kan ik een integratie lijn,
dat wil zeggen moet het de gehele lengte van de haven of van de bodem van de haven naar de condcutors? ..

Bedankt voor het helpen

Dit is vergelijkbaar met uw vorige probleem alleen dat je niet over een terrein nu.
Dan is de integratie lijn moet niet naar de bodem van de haven, maar het mag gewoon aansluiten van de twee geleiders.De haven moet uitbreiden lager dan de rand van het diëlektricum in de lucht.
Als uw structuur is in de lucht die u nodig hebt om een airbox rond en straling grenzen.

Dankzij Fekete .....wat ik begrijp uit uw antwoord ....de integratie lijn moet worden aangesloten tussen twee geleiders, is dat recht ?...... Ook ik gebruik dergelijke haven aan het andere eind van de strips, dus moet ik dezelfde richting van de integratie of moeten worden in tegengestelde richting aan de eerste?.

Ja, tussen de geleiders.Ik sluit de centra van de connectoren als de metaal in niet perfect dirigent, als het PEC dan kan worden tussen een aantal rand punten.
De richting verandert alleen de fase van de S21, dat wordt berekend.Beter zijn als je dezelfde richting, dan op de limiet van 0 lengte hebt u dezelfde fase, zoals gebruikelijk, niet tegenovergestelde fase bij de uitgang.

Hi Fekete,

Ik probeerde het nabootsen van de structuur, maar ik krijg wat rare resultaten.Kunt u controleren of mijn project en commentaar te leveren.Uw hulp zal appreciated.Thanks

Waar is uw project?Heeft u bepaalde bestanden?Ik geloof niet zien.

Hi Fekete,

Heb ik al gedaan ..... ik ben weer verbonden.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

De projecten heeft tal van fouten
Ik noemde eerder het gebruik van straling randvoorwaarden overal in de ether vak, maar je hebt niet alle randvoorwaarden (standaard ze perfect geleiders)
De havens zijn te laag, raakt de bovenrand twee strips kortsluiting hen (haven randen zijn PEC)
Vergroot de grootte van de havens, zodat ze gelijk aan het gezicht van de airbox in uw geval.
Echter, de airbox ook worden groter, er is geen lucht onder het substraat, moet u een aantal, in uw geval ruwweg evenveel als hierboven, omdat het substraat is dun (of is er een andere diëlektrische onder?)
U heeft niet associëren een nuttig materiaal aan de lamellen, zijn ze vacuüm
U dient gebruik symmetrie grensvoorwaarde om de berekening tijd.Er zijn enkele andere rare problemen met uw probleem
U bent simuleren op 80 THz, dat is infrarood licht, de golflengte is 4 micron.Het licht in glasvezel is 1,5 micron 200 THz.Metalen op deze frequenties gedragen zich heel anders dan de simpele geleidingsvermogen model.Ze hebben een complexe diëlektrische constante met de imaginaire deel niets in de buurt van de waarde die wordt gegeven door een lage frequentie geleidbaarheid.U heeft bij het vinden van die materiaal parameters uit de literatuur.
In feite diëlektrische golfgeleiders worden gebruikt in die reeks, behalve in een aantal onderzoeksprojecten.
Je hebt geen antwoord op mijn vraag over hoe je lancering dit licht in je structuur.
Hoe is dit heel deze structuur ondersteund?Is het op een andere diëlektrische?

HI Fekete,

Er is geen andere diëlektrisch, voorzover ik weet.De lichtbron is een IR-bron.Ik ben je zorgen te maken over correcte simulatie van de structuur.Ik heb zorgen te maken over de experimentele deel later.Deze structuur zal een complexe belasting op een einde.Eigenlijk ik nodig om te weten in de complexe impedantie van de structuur van de vergadering op de coplanaire strip, die zal dan worden afgestemd op de impedantie van de antenna.Since Ik ben alleen bezorgd over het vinden van de impedantie van de belasting op de CPS, ik probeer te simuleren een eenvoudige CPS structuur, om te zien of ik krijg een redelijke resultaten.Is het mogelijk gebruik te maken van een adem-poort in plaats tussen de coplanaire lijnen?.Ik kan u de kopie van het referentiedocument.

Ik heb een aantal documenten met behulp van metalen, transmissielijnen en antennes voor IR, meestal voor detectoren.Echter, een verwijzing die specifiek is voor uw probleem zou nuttig zijn.

hoi

De configuratie in de krant heeft een dunne SiO2 op de top van een Si wafer.Ik denk dat je ook nog een diëlektrische onder je 0,1 micron diëlektricum (zoiets als dat niet kan worden vrij-staande), en deze wijzigingen uw simulatie.
Anyway, ik bewerkt uw oorspronkelijke ontwerp en nu zie ik redelijke resultaten, mooie haven modus zoals verwacht en relatief vlakke S parameters, ook zoals verwacht.

Bijgevoegde u de gewijzigde hfss bestand.
Ik veranderde de afmetingen in variabelen voor eenvoudiger redesign (Ga naar het HFSS-> Ontwerp Eigenschappen menu).
U kunt zien dat de karakteristieke impedantie van de havens (transmissie lijn).
Ik heb niet de symmetrie conditie, zodat u kunt toevoegen welke structuur u na dit.U kunt een adem haven tussen de lijnen, maar waveport de voorkeur.
Ik hoop dat het bestand wordt naar u zullen alle details (randvoorwaarden enz.).

Hi Fekete,

Dank u voor uw hulp.Ik heb echter nog een vraag, als ik adem haven dan, ik adem haven in tussen de twee strips, is dat toch?.Ik heb ook geconstateerd dat door het veranderen van de breedte van de haven het E-veld verandert.Hoe weet ik wanneer ik met behulp van een juiste grootte haven in het geval van een adem-poort?.

Adem poort is slechter dan een aanpassing waveport, en in uw geval is het niet aanbevolen.Hoewel ik weet niet precies wat voor soort wijzigingen die u ziet, en wat je bedoelt met breedte (de verticale grootte, toch?, Omdat de horizontale is gelijk aan het verschil)
Een goede keuze voor uw geval zou een kleine rechthoek van de hoogte van de geleiders, bezetten de kloof tussen de geleiders.Dan is de integratie lijn horizontaal in het midden van.

Hi Fekete,

Ik probeerde het nabootsen van de gewijzigde HFSS ontwerp dat u stuurde me eerder.Maar ik probeerde te simuleren het ontwerp van 50Thz tot 110 THz, snel vegen en gecontroleerd de smid grafiek voor de S11.Ik weet niet of ik het juiste resultaat.Kunt u er naar kijken en mij adviseren.

Hoe is de smid Grafiek?
Probeer interpolaitie vegen, en doen twee afzonderlijke simulaties, voor 50 tot 80 en 80 tot 110 THz, het assortiment is te ruim voor een simulatie en een maas.

Hoi,

Ik wilde weten of ik gebruik massaplaat zeggen goud in de hierboven gegeven structuur.Hoe kan ik mijn poorten.Ik probeerde het nabootsen van de structuur, maar ik zie dat de Smith grafiek geeft me geen antwoord als ik probeer te simuleren de geaard CPS.

Ik wil weten hoe kunnen de havens worden vastgesteld.

Ik kreeg de foutmelding: Pot Verfijning: proces abc3d overleed onverwacht

heb je goed weergegeven de opeenvolging van genormaliseerde impedantie, toelating of reflectie coëfficiënt in de cirkel van eenheid straal?Ik denk niet dat je iets nodig hebt in plaats van de smid grafiek.

Ja,

Ik krijg het bericht dat simulatie afgesloten met de uitvoering fout op de server.
Port Verfijning: proces abc3d overleed onverwacht.

Ik wil weten hoe een haven zo is geaard is CPS.

U moet u de poorten die gebruikt worden in het andere geval en herdefiniëren ze met het verschil dat de rechthoek moet gaan slechts tot de onderste rand van het wegdek van metaal, en dat nu heb je twee modi.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back