een concept: reflectie geluidsniveau ten gevolge van impedantie mistmatch?

S

Siq

Guest
Hoi,

Ik ben in de war een concept, pls correct me.

Meestal praten we impedantie mismatch bij hoge f.maar in een lage f (zeg maar <10MHz), bestaan er nog steeds mismatch reflectie geluidsniveau ten gevolge van mistance.Laten we zeggen dat belasting 100ohm, bron uitgangsimpedantie 50ohm, en de hoogspanningsleiding tussen misschien enige waarde.Als we starten een puls trein bij de ingang, is de golfvorm zal worden beïnvloed door de reflectie geluidsniveau ten gevolge van deze impedantie mismatch?Als dit het geval is, dan zal het signaal worden afgebroken, waarom mensen nooit probleem dacht lage impedantie mismatch f.
veel dank!

Dat is niet echt lawaai, dat is interferentie.U gedeeltelijk juist dat de gereflecteerde golf zal leiden tot verstoring van de puls, maar er is geen afhankelijkheid van de frequentie is er, het is gewoon afhankelijk van de reflectiecoëfficiënt.Een aanname is dat de reflectie coëfficiënt is vlak over de frequentie.

Dave

Ik neem aan dat U gebruikte de term "ruis" als "ongewenst effect".

Fenomenen zoals impuls vervorming, reflectie, enz. puls bestaan nog steeds bij alle frequenties, laag en hoog.
Maar waarom is het meestal rekening gehouden bij hoge frequenties?Omdat de lengte van de lijn is veel langer źλ.

Voor zulke lange TX lijnen, het teruggekaatste signaal te combineren is het fase in met de toezending van golf (of indien U prefere puls) en het resultaat is van de bekende verschijnselen genoemd stationaire golf door ingenieurs en riep inmenging van wetenschapper.

Voor de lijnen veel korter dan de teruggekaatste źλ fase is dicht bij de forwardind een.

Maar als je schrijft "ruis" denken aan de witte, Gaussische ruis ...Dus het antwoord zal veel langer geworden.Vertel me.

Dank jullie antwoord op mijn vraag!

Ik denk dat ik zin krijg wat van uw antwoord.
Ja, ik bedoel "ongewenst effect".Eigenlijk vind ik van de zaak, alsof ik stuur Pulse Train "1000111 ....", en ik heb uitgangs imp.50ohm, TX lijn Z0 100ohm, de belasting 200ohm.vervolgens voor een hoge f, dan zou er enige reflectie als gevolg van de mismatch, het bit signalen op latere trein zou worden beïnvloed door de eerdere beetje signaal reflectie.Als de TX is kort vergeleken met de golflengte uitgezonden signaal (lage f), de reflectie effect niet zou spelen, omdat de fase zal niet veranderen, is dat wat je bedoelt?
veel dank!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back