Een CMOS-oscillator met stabiele frequentie in hoeken

E

eBuddy

Guest
Ik heb hulp nodig bij het ontwerpen van een vrije-oscillator draaien in mijn CMOS-ontwerpen.De oscillator frequentie kan van alles zijn (ideaal, 1MHz), maar het is relatief stabiel zijn (laten we zeggen 10%) in alle hoeken van de PVT.Is het mogelijk?Wat voor soort architectuur moet ik gebruiken?Bedankt.

[

Ontspanning VCO kan worden geschikt.
De frequentie ervan is detemined door de huidige, geladen condensator en VREF.
Dit zijn allemaal relatief stabiel met PVTToegevoegd na 2 minuten:eBuddy wrote:

Ik heb hulp nodig bij het ontwerpen van een vrije-oscillator draaien in mijn CMOS-ontwerpen.
De oscillator frequentie kan van alles zijn (ideaal, 1MHz), maar het is relatief stabiel zijn (laten we zeggen 10%) in alle hoeken van de PVT.
Is het mogelijk?
Wat voor soort architectuur moet ik gebruiken?
Bedankt.

Hoi,
Een RC Oscillator Ontspanning is de oplossing.Om variatie te krijgen in heel proces minder dan 10%, u moeten gaan voor het snoeien.U kunt trim huidige of condensator.Huidige trimmen is de eenvoudigste.

Groeten,
cinch

cinch wrote:

Hoi,

Een RC Oscillator Ontspanning is de oplossing.
Om variatie te krijgen in heel proces minder dan 10%, u moeten gaan voor het snoeien.
U kunt trim huidige of condensator.
Huidige trimmen is de eenvoudigste.Groeten,

cinch

cinch wrote:

Hoi,

Een RC Oscillator Ontspanning is de oplossing.
Om variatie te krijgen in heel proces minder dan 10%, u moeten gaan voor het snoeien.
U kunt trim huidige of condensator.
Huidige trimmen is de eenvoudigste.Groeten,

cinch

Hoi,
1pF is ok, kan u gaan voor lagere waarde ook tot 500fF.Alleen ding is voor de bepaalde frequentie, wanneer u een hogere pet, u gebruik moeten besteden meer stroom op te laden.Dus minder de dop, minder is de huidige nodig, uitgaande van goed proces zoals TSMC en UMC.Het hangt af van ur huidige spec.Ook zijn niet aan te raden caps gebruik beneden 300fF, omdat knooppunt condensatoren de prestaties zullen beïnvloeden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back