Een circuit dat monostabiel puls als de ingang hoog is geeft

R

RollingEEE

Guest
Hoi,

Ik wil het ontwerpen van een circuit dat een Astable puls geeft als de ingang hoog is voor 5 seconden.En dan nog een polsslag als de input is 5 voor nog eens 5 seconden en zo verder.Please help me.Als de input niet hoog is voor 5 seconden, de uitgang blijft laag

Ten eerste is het ingangssignaal omgezet naar digitaal signaal door een comparator.Dan kunt u gebruik maken van een rekenmachine digtial ter bestrijding van het digitale signaal.Als de digitale is hoog voor 5 seconden, reset de rekenmachine en de output van een hoog signaal

ontwerp van de circuits voor de uitgangen die u wilt weten Astable, monostabiel etc etc. ...vervolgens multiplex deze uitgangen met behulp van een analoge mux voor elke 5 seconden met een teller ...voor het draaien op het circuit na 5 seconden gebruik input van spanning over een condensator die wordt opgeladen met behulp van een huidige bron ...

Nou, het probleem is, dat ik niet een circuit dat kan een impuls geven na 5 seconden van de input pols willen.Ik wil een circuit als de ingang hoog is voor 5 seconden.Als de input is pulserende, en de frequentie van de input is minder dan 5 seconden, geen output puls wordt gegenereerd

pfd001 wrote:

Ten eerste is het ingangssignaal omgezet naar digitaal signaal door een comparator.
Dan kunt u gebruik maken van een rekenmachine digtial ter bestrijding van het digitale signaal.
Als de digitale is hoog voor 5 seconden, reset de rekenmachine en de output van een hoog signaal

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back