Een BJT serie pass lineaire regelaar

D

dkace

Guest
Het schema is wat de titel beschrijft.Wat ik niet kan begrijpen is waarom ik heb een spanningsval hoger dan 0,7 in de output en dit aan het veranderen is lineair met de verhoging van de R lading.IE, voor RLoad = 10 Ik heb Vout = 6.144V (Zenner spanning is 7.03V) en voor RLoad = 2M Ik heb RLoad = 6.536V.
Natuurlijk Iout daalt dienovereenkomstig.
Verordening betekent dat ik een constante uitgangsspanning zal hebben.Wat is er aan de hand en ik heb dit spanningsverlies in emmiter de BJTs '?

Bedankt,
D.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Ik neem aan dat de weerstand tussen 24Vdc en Zener (basis) IA 10k.
Transistors zoals 2N ...hebben veeleer matig β dus om ze te besturen moet u enkele actuele worden gevoerd aan de basis.
Een oplossing zal zijn om de waarde van die weerstand wil zeggen, 1 kOhm of minder afnemen, zal de andere optie toe te voegen een ander klein signaal transistor aan de darlington configuratie te bouwen en de macht transistor rijden met een behoorlijke stroom ..

Mijn vraag is waarom ik deze uitgang variatie op de spanning, variatie die niet na de Vz-0,7.Waarom is dat?
D.

Dat komt omdat VBE varieert met Ic.Kijk naar de IC / VBE curve van transistor.Vervolgens reden is dat met toenemende Ib Ic verhogingen op grond van Iz.Vz is dus lager.

En hoe kunt u deze variatie op dit circuit?Hoe kunt u compenseren voor de variaties van de huidige?
D.

In dit circuit kun je niets doen om thiv variaties compenseren.U moet gebruik maken van verschillende circuit met negatieve feedback de regelgeving te verbeteren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back