Een audio probleem

G

GDF

Guest
1) Waarom we weer op de macht van de spreker, kunnen we luisteren een geluid als de opening van een
blikje cola?
2) Hetzelfde probleem lijkt in de mute, waarom?

3) Wat betekent "zachte dempen" verstaan?

Bedankt,

Op de macht over alle condensatoren worden opgeladen en dus de output van de macht fase genereert enorme stijging, die gaat rechtstreeks naar het woord en je hoort deze stijging zo luid "klik".
"MUTE" functie wordt uitgevoerd binnen pre-versterker en dat is de reden hoort u deze "klik" met dempen in-en uitschakelen.
Sommige versterkers gebruik "power-on" deley relais te beschermen luidsprekers en versterker.Dit betekent dat de luidsprekers zijn conected op de uitgang van de voeding na seconde ..wanneer de versterker behaalt stabiele toestand ..

"zachte mute = speedramp het volume omlaag / omhoog te mute/100%

Groeten,
IanP

IanP schreef:

Op de macht over alle condensatoren worden opgeladen en dus de output van de macht fase genereert enorme stijging, die gaat rechtstreeks naar het woord en je hoort deze stijging zo luid "klik".

"MUTE" functie wordt uitgevoerd binnen pre-versterker en dat is de reden hoort u deze "klik" met dempen in-en uitschakelen.

Sommige versterkers gebruik "power-on" deley relais te beschermen luidsprekers en versterker.
Dit betekent dat de luidsprekers zijn conected op de uitgang van de voeding na seconde ..
wanneer de versterker behaalt stabiele toestand .."zachte mute = speedramp het volume omlaag / omhoog te mute/100%Groeten,

IanP

mute = dempen
100% = volledige niveau

Ik ben niet bewust van enige tijd requirments of regels ..
In sommige systemen (aircraf: pilot aanpakken passagiers) speedramp vaststelling gebeurt bijna intantly (<0.5s), maar speedramp up duurt een paar seconden ..

Groeten,
IanP

meestal fabrikanten van goedkope grotty ontwerp hifi junk plastic afval

gebruik transistors op 'mute' de ingangen tot de preamp of vermogen versterker delen van een hi-fi of voor beide!

je zei dat je hetzelfde effect van de mute-knop wordt gebruiktsomthing al het antwoord
van de didnt dekking

klinkt mij als strooiveld capacistance binnen de mute-circuit/ /
zachte dempen verricht is een daling in volume versterking wanneer een hoog niveau als een lopende golf, veroorzaakt door bijvoorbeeld een switch veranderen in uw huis zoals de koelkast inschakelen
en is addative afwijzing techniek ...oorspronkelijke signaal feed aan hetzelfde signaal dat is fase verschoven met 180 graden daardoor annuleert het uit de signaalweg het afval
soms een processor wordt gebruikt om te bepalen wat wordt teruggestuurd
Meestal zijn slechts twee filters die zijn afgestemd op verwerpen sommige soorten lawaai als een kras in een record wow en flutter etc uit bewegingsbeïnvloeding feedbacksystemen
er zijn zo veel als metaal detector soorten
/ /de belangrijkste vraag die u gevraagd wordt waarom
1) krijg je een Klink wanneer u de hifi op
2) krijg je dezelfde effector wanneer de mute is ingeschakeldhet antwoord is een van een storing in de mute-circuit

als ik zeg dat het klinkt als een kleine waarde dop die opgedroogd
Dit zou ertoe leiden dat de transistor schakelt tijd vectoren te veranderen
en als de mute-afdeling kunnen worden voor beide schakelaar aan en druk op mute
zullen zij een gemeenschappelijke Klick geluid

kijk voor 1uf - 10uf soorten in de mute-gedeelte van de audio-versterker

kansen zijn de mute is in de kracht amp sectie van het systeem u

mijn advies is eerst om de schematische

dan zien waar de mute-sectie leven

wijzig de bijbehorende doppen elektrolytische soorten ()
en controleer alle weerstanden (als een beschadigde weerstand of het bijhouden van ...
(gebarsten of spaanders of droge gewrichten))
kunnen geven dezelfde fout voor beide kanalen als het stereo)

Hallo,

Maar zelfs de mute-functie is ingeschakeld, pop-geluid nog kunnen worden gehoord wanneer de pomp-omhoog of omlaag.Is er een manier om deze pop geluid?Elke aanbeveling of schema's / circuits aan te pakken dit probleem.Thx op voorhand.

Een mogelijkheid is de uitgangsspanning van de laatste fase gaat van nul tot de uiteindelijke waarde als de voeding spanning gaan van nul tot hun uiteindelijke waarden.De duurdere versterkers hebben een relais tussen de uitgangstrap en de luidsprekers.Er is een tijd duren voordat het relais sluit.

De eenvoudigste oplossing voor u, indien dit het geval is os om een handleiding te schakelen tussen de luidsprekers en de versterker om dit te doen dezelfde functie.

Als uw versterker heeft een polariteit stroomvoorziening zal er een serie condensator naar de sprekers die zullen moeten worden gebracht.U kunt een 100 Ohm weerstand tussen de spreker leidt vóór de schakelaar om de laadstroom.

Thx winderig,
Uw suggestie van "handmatige switch" is niet mogelijk in mijn geval omdat er geen schakelaar beschikbaar in het ontwerp.

Ja, de eis van het circuit zijn zowel single-ended (dat moet grote output condensator voor AC koppeling naar de spreker) en BTL-configuratie (vergelijkbaar met LM4863)
Zou u zo vriendelijk wil ik weten wat de exacte schema's van het aansluiten van 100Ω weerstand?
Of is er een andere manier ter beschikking van de elektronische controle van de schakelaars of een circuit techniek te verwijderen pop geluid?

Thx bij voorbaat voor elke suggestie.

Als u kunt uw circuit binnen de versterker inschakelt, kunt u gebruik maken van een 555 timer om de tijd voor de afsluiting van het relais.Voor de weerstand, net uit de condensator-uitgang naar aarde.

Thx so much, winderig.

Nadat ik kan 555 timer, welke route moet ik toevoegen om de pop-geluid?Of schakelaars of wanneer de switches zijn gevestigd of een andere speciale circuits?

Eventuele opmerkingen / suggesties zijn zeer welkom.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Een andere regeling is om de relaisspoel met een FET.Hebben de poort naar een grote condensator naar baan en ook een grote weerstand bij de voedingsspanning.Op die manier zal er een tijd duren voordat de FET ingeschakeld en sluit het relais.Zijn de relaiscontacten in serie tussen de luidspreker en de audio-uitgang condensator.Hiervoor moet je een diode over de weerstand van de condensator wordt gewezen op de levering, zodat de tijd condensator kan snel lozen als de stroom is uitgeschakeld.

Een andere benadering is te traag de levering oprit omhoog zodat de output transiënte lager is dan het menselijk gehoor frequentiebereik.Probeer thermische Inschakelstroom limiters.Dit zijn plastic materiaal dat een hoge weerstand bij kamertemperatuur en vermindert met een hogere temperatuur.Keystone is een gemeenschappelijk merk vele jaren geleden.

Thx so much, winderig.
Uw waardevolle adviezen helpt me veel.
Zou u zo vriendelijk een aantal suggesties / adviezen over de huidige volgende situatie?

Maar de fysieke grootte van het relais is te groot te installeren op mijn beperkte PCB gebied.Zou de halfgeleider schakelaars vervangt dit relais?Maar de halfgeleider schakelaars 74LVC1G384 turn-over resistentie is 6.5Ω op Vdd = 3.3V in mijn geval.Dit is te groot voor mijn 8Ω single-ended configuratie rijden zaak.En het ergste is dat de pop-geluid nog kunnen worden gehoord, ook ik gebruik MΩ Om weerstand en condensator 1uF het aansluiten van de controle-terminal van de halfgeleider-schakelaar.Soortgelijke kunststof thermische Inrush stroombegrenzer fysieke omvang te groot is om voort te bouwen op mijn PCB.
Dus is er een manier (halfgeleider schakelaars / IC of een circuit) te verwijderen pop tijdens het voeden omhoog / omlaag?

Ook de serie 100Ω weerstand sterk beperkt het vermogen dat kan niet worden aanvaard in mijn geval.
Thx zozeer bij voorbaat voor uw waardevolle adviezen.
Eventuele opmerkingen / adviezen zijn zeer ingenomen met alle lezers.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back