Een aantal kwesties in verband met spiraal inductor modellering.

M

mike_bihan

Guest
Hi, all:
.

Onlangs kreeg ik een probleem over 'spiraal inductor modelling'.

.

Na het behalen van S-parameters van Network Analyzer, moesten we dit vertalen in een soort gelijke circuit te simuleren in hspice.Sommige methoden van gloeien werden gebruikt voor dit proces.Aangezien er zullen vele sets van resoluties worden tijdens het proces van gloeien, dus wat moet worden de definitieve criteria?
, how can we calculate the exact value of these elements?

Ook, omdat de waarde van de elementen, zoals weerstand, pet, en spoel in de equivalente circuit zijn afhankelijk van de frequentie,
hoe kunnen we berekenen de exacte waarde van deze elementen?

?

Moet ik elke parameter te berekenen op elk frequncy punt?

is also a big issue, because the parameters are frequency dependent, how to handle these problems?

Hoe dit equivalent circuit simuleren
is ook een groot probleem, omdat de parameters zijn afhankelijk van de frequentie, hoe deze problemen omgaan?Ik wil enkele ervaren guies kan mij helpen.

Thanks!

Bi, Han

Is het een MMIC of de raad inductor?

Ik weet niet H / Spice maar niet kan je een goede referentie meting die u de prestaties van de spoel, en importeer de S-parameter bestand in de simulator?Waarom moeite met een equialent circuit?

Als je een circuit gebruik je zou kunnen overeenkomen met een model met een ideale spoel in serie met een weerstand.
Aan beide uiteinden van het model toe te voegen een shunt condensator aan de grond.
Als dat niet het recht helling te geven, voeg meer parastic elementen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back