Echo Cancellation Project

G

Girly_girl

Guest
Hallo Kan iemand misschien stel me een aantal projecten te maken met de echo? Ik heb gekozen voor dit gebied, maar ik Dono wat praktische dingen die ik zou kunnen doen?! Dank u

Hallo Girly_girl, Praktische toepassingen in de telefonie zijn: a) Line echo cancellers: voor de annulering van near-en far-end echo in telefoonverbindingen (niet te verwarren met echo onderdrukkers). Er zijn ITU-T reccomendations in serie G (ITU-T G.168 en anderen) die hen op te geven. b) Akoestische echo cancellers: voor gebruik in de luidsprekertelefoon. Regards Z

Hier zijn een aantal praktische en interessante aanwijzingen de moeite waard om je tijd te besteden aan. 1. Adaptive filter types: Kalman, LMS, NLMS, RLS ... .. 2. Double talk detector: correlatie, recursieve correlatie op basis van, of zelfs te combineren met het signaal te praten detector 3. Adaptieve stapgrootte controle 4. Divergentie bescherming met achtergrond en voorgrond filters basisverordeningen

Tijdens een normale PSTN-land tot land bellen, geen echo is duidelijk, omdat de vertraging is te kort en de gebruiker niet in staat is onderscheid te maken tussen de echo en de normale telefoon "side tone". Echter, zonder de EG en met de GSM-round-trip delay toegevoegd, zou het effect zijn zeer irriterend voor de MS-abonnee, verstoren spraak en concentratie. De standaard EC zal de annulering van maximaal 68 milliseconden op de "staart circuit" (de staart circuit is de verbinding tussen de uitgang van de EG en het land telefoon). De generatie van Echoes op 2-Wire tot 4-Wire interface is weergegeven in onderstaande figuur

[Quote = Aya2002] Tijdens een normale PSTN-land tot land bellen, geen echo is duidelijk, omdat de vertraging is te kort en de gebruiker niet in staat is onderscheid te maken tussen de echo en de normale telefoon "side tone". Echter, zonder de EG en met de GSM-round-trip delay toegevoegd, zou het effect zijn zeer irriterend voor de MS-abonnee, verstoren spraak en concentratie. De standaard EC zal de annulering van maximaal 68 milliseconden op de "staart circuit" (de staart circuit is de verbinding tussen de uitgang van de EG en het land telefoon). De generatie van Echoes op 2-Wire tot 4-Wire interface is weergegeven in onderstaande figuur Hartelijk dank voor uw uitleg .. Ik heb besloten om een ​​aantal praktische resultaten te verzamelen door het opnemen van enkele stem als de akoestische echo en ze uit te voeren met behulp van een aantal algoritmes, zoals Kalman, LMS, NLMS, RLS en adaptieve filter ... Maar ik heb nog weet niet hoe je de gegevens voor de Hybrid echo te verzamelen .. Wat zou u voorstellen? Dank u

doen zoeken op google het gebruik van deze woorden (GSM echo probleem oplossing), in de eerste pagina met resultaten zijn er vier PDF-documenten, download ze allemaal, deze documenten zullen u helpen te veel.

Heel erg bedankt .... Ik heb nu de verzamelde resultaten. Dankzij Wil iemand please help / guid me op hoe om te beginnen met het schrijven van een software voor Adaptive of Kalman filter met behulp van MATLAB. Thanks guys

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back