Dynamische microfoon met laptop

F

fjpompeo

Guest
Hi all,

Hoe kan ik conect een dynamische microfoon in mijn laptop microfoon input?

Ik denk dat laptop input is voor electrect condensatormicrofoon maar ik moet het gebruik van een dynamische microfoon SHURE plaats.

Groeten,

Fernando

u wellicht een enkele transistor frontend aangedreven door het aanbod op de MIC-aansluiting en de input kan worden dynamisch MIC, denk ik.Ja je moet doen enkele interface, maar de moeite waard.Het komt neer op een voorversterker voor de dynamische MIC

Eventueel beter idee is gebruik op amp, zoals lm324 quad, dan zou je Equalizer en pre-amp gain controles met een paar potten.Tenzij uw microfoon input is zelf aangedreven, je zou moeten toevoegen macht, niet zeker hoe de transistor circuit bovengenoemde zou kunnen werken - doen computer mic ingangen algemeen macht?

patweadock schreef:

Eventueel beter idee is gebruik op amp, zoals lm324 quad, dan zou je Equalizer en pre-amp gain controles met een paar potten.
Tenzij uw microfoon input is zelf aangedreven, je zou moeten toevoegen macht, niet zeker hoe de transistor circuit bovengenoemde zou kunnen werken - doen computer mic ingangen algemeen macht?

Een slechte oude LM324 is niet goed voor audio:
1) Het is te druk om een mic preamp.
2) Het is de eerste laag vermogen quad opamp dus haar output transistoren hebben niet genoeg bias huidige zodat ze verschrikkelijk crossover vervorming van 3%.
3) De bandbreedte nauwelijks maakt het tot een paar kHz dat is niet goed.

De output niveau van een dynamische microfoon is ongeveer hetzelfde als van een electret microfoon.Gebruik gewoon een condensator te stoppen met de bias stroom die wordt gebruikt voor een electret microfoon.

Een TL074 quad opamp is laag ruis, lage vervorming en een bandbreedte van 100kHz.Het kost hetzelfde als een LM324.

Audioguru schreef:

Een slechte oude LM324 is niet goed voor audio:

1) Het is te druk om een mic preamp.

2) Het is de eerste laag vermogen quad opamp dus haar output transistoren hebben niet genoeg bias huidige zodat ze verschrikkelijk crossover vervorming van 3%.

3) De bandbreedte nauwelijks maakt het tot een paar kHz dat is niet goed.De output niveau van een dynamische microfoon is ongeveer hetzelfde als van een electret microfoon.
Gebruik gewoon een condensator te stoppen met de bias stroom die wordt gebruikt voor een electret microfoon.Een TL074 quad opamp is laag ruis, lage vervorming en een bandbreedte van 100kHz.
Het kost hetzelfde als een LM324.

Meest dynamische MIC's hebben een lage impedantie.Het geluid van de preamp minder zal zijn als zij een vrij lage input impedantie van transistoren in plaats van FET.
Opamps met FET heeft een laag geluidsniveau terwijl de bron impedantie is hoger als van een electret microfoon.

Heel hartelijk dank voor alle tips, maar zijn de schema's?

Groeten,

Fernando

Na evaluatie van verschillende types van preamps voor mijn oude Shure SM7 dynamische microfoon, Ik vond dat de beste optie is het schema hieronder.
In plaats van BC547 gebruikte ik BC549C transistors.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Blijkbaar
heb ik al in het kader van de waan dat dynamische microfoon IS hi impedantie, dat is de reden waarom ik voorgesteld op versterker.Ik heb mijn microfoon inpluggen in hi Z input van mijn Roland multitrack.Lm324 ook gebruikt voor anti-aliasing filters op mijn audio DSP schakelingen, hun freq reactie werkzaamheden voor dit eveneens, zij vereenvoudigen circuits, ik kan gebruiken dezelfde rails als verwerker spanning.Blijkbaar
ben ik ah (at) lg!

Een dynamische microfoon is een kleine luidspreker met een spreekspoel dat is ongeveer 150 ohm en een magneet.Tuurlijk is het lage impedantie.Kijk op Google voor een Shure SM58 dynamische microfoon.

Een LM324 quad en LM358 dubbele laag vermogen beroerd oud opamps hebben een frequentiebereik tot 5kHz wanneer hun output swing is 13V pp en ongeveer 2kHz wanneer hun output swing is 20V pp.Hogere frequenties worden gesmeerd in driehoek golven en de niveaus zijn verlaagd omdat de productie niet snel genoeg gedood.
Misschien is het vegen vermindert hun verschrikkelijke crossover vervorming.

MC34071 enkele, dubbele MC34072 en MC34074 quad opamps hebben een minimale levering van 3V, geen cross-over vervorming en ga naar 100kHz.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back