duty cycle probleem - te veranderen van 50 tot 10-20%

R

rky

Guest
hi .......... Ik heb problemen om de duty cycle te veranderen .... Ik heb i / p van 9 volt blokgolf van 50% duty cycle .... maar ik wil dat 50% tot 20% -10% duty cycle te veranderen ...... iemand plz help me out .... hoe kan ik bereiken?? rky dank u

zal 555 werkt op 3MHz frequentie??? omdat mijn frequentie is van 3MHz en duty cycle van 50%.

Nee, Dont 555 te gebruiken, gebruikt u een microcontroller Nandhu

hoe kan ik gebruiken controller?? is pwm komt in beeld?? is pwm kan genereren 3MHz van de frequentie??

U kunt elk microcontroller die PWM faciliteit ingebouwd. Bijvoorbeeld Atmega 8 heeft drie PWM-kanalen met de exploitatie van freq van 16MHz. U kunt eenvoudig genereren 3MHz PWM met die Nandhu

Eigenlijk ben ik bekend met PIC-controllers ...... heb je enig idee hoe PIC controller voor 3MHz frequentie PWM genereren configureren .....

Ik gebruik c programmeertaal .... en het gebruik van CCS C compiler

Als u gebruik maakt van een IDE gebruikt voor het ontwikkelen van PIC-projecten, dan moet er zeker een aantal ingebouwde routines in de perifere functies algemeen verkrijgbaar in de PIC's te behandelen. En PWM is een hen. Hieronder volgen de stappen voor het initialiseren en gebruiken van de PWM voor de PIC18F452. 1. Geef de gewenste periode en duty cycle. 2. Kies een waarde voor de Timer 2 prescaler (TMR2PS). 3. Bereken de waarde die moet worden geschreven in de PR2 register 4. Bereken de waarde die moet worden geladen in de CCPR1L en CCP1CON registreert 5. Duidelijke bit 2 van TRISC tot CCP1 pin een uitgang pin te maken. 6. Configureer de CCP1 module voor bediening met PWM te registreren CCP1CON. Dit zijn de algemene stappen. Raadpleeg de datasheet voor vergelijkingen, voor het berekenen van waarden, maar gebruik bovenstaande stappen en alleen wanneer er geen zijn gebouwd in PWM tot oprichting van functies die beschikbaar zijn in de IDE wordt gebruikt door jou.

Ik zou alleen gebruik maken van een snelle non hertriggerbaar monostabiele multivibrator (monoflop) ic. Er bestaan veel van hen, waarvan 3 MHz aankan. Of u kunt een eenvoudige monoflop circuit zelf met behulp van een mosfet of transistor te maken:
35_1259782103.png

do u hebben waarden van weerstand en petten?? voor 3MHz ........ en die heb ic u gebruikt??

De meeste van microcontrollers en de one-shots zijn gewoon te traag voor deze job .. niet veel van hen kunnen omgaan met pulsen in de [ns] regio .. U kunt echter, overweeg dan de 74121 (basic TTL versie) .. zie: http://www.scarpaz.com/Documents/AN-366.pdf , maar je moet de input en output niveau converteren van 9V tot R = 1.5kΩ en C = 27pf .. zie: Typische Output Pulse Width vs Timing Onderdelen aan de bovenstaande URL .. Rgds, IanP

Neem een kijkje op [url = http://design.stanford.edu/spdl/ME218a/logic/which_is_best.html] deze [/url] overzicht van de verschillen tussen de standaard IC-families. Een 74LS, 74ALS of 74HC zullen al snel het werk doen. Gewoon koos er een die een monoflop functie kan doen, de 74HC121 dat IanP heeft genoemd bijvoorbeeld. En er bestaan nog veel sneller families (bijv. ECL-serie)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back