Dummy Transistor

C

ccw27

Guest
Waar je meestal plaats dummy transistors?Moet dummy transistors worden geplaatst naast schakelaars gebruikt voor de controle (dwz ze gaan een lage of hoge)?

Bedankt

Dummy transistor boete toepassing in schakelaar cap circuit zoals u hebt vermeld en ook in de lay-out.In de lay-out ze zouden helpen bij problemen in het proces.

Dummy transistoren zijn meestal geplaatst in de lay-out voor een betere matching. Enz.

Als je het over de pop transistoren in de dop geschakelde circuits (of schakelaars) zij hebben een ander doel.Ze worden gebruikt om lading injectie.Ze worden meestal gebruikt in serie met de schakelaar, en de poorten van hij dummy apparaten worden gecontroleerd door de omgekeerde controle die de hoofdschakelaar controles.De afvoer, bulk en de bron zijn allemaal bij elkaar kortgesloten., En is in serie met de hoofdschakelaar.

Voor Dummy transistor ik kort de poort, bron en bulk samen.Moet ik sluit hem aan op de grond of substraat voor NMOS?Ook ik denk dat voor gewone schakelaars niet gebruikt worden in circuits schakelen cap is er geen behoefte voor dummy, toch?

Bedankt

Geachte ccw27,
We hebben het digitale CMOS-proces en niet twee tub.Wat NMOS in digitale CMOS-proces (N-goed) substraat wordt kortgesloten naar aarde.
FOr NMOS u zou kunnen doen 3 dingen,
1.Bind alles samen en koppelen aan VDD
2.Bind allemaal samen en koppelen aan GND of substraat
3.Tie D en S te Gnd en G tot VDD krijgen een GLB

Ik zou liever met 3, als het mijn caps ontkoppeling zou steun.
Hope it helps

dummy transistors worden gebruikt voor circuits schakelen cap

Dummy transistors worden geplaatst in de lay-out voor een betere matching.Zij zijn vereist als u interdigited of gemeenschappelijke zwaartepunt Werking gebruikt in uw ontwerp.
De lay-out software waarmee ik werk is L-Edit van Tanner EDA en heeft een standaard p-substraat (sinds ik enkele N-en CMOS-proces).Als uw dummy transistor is NMOS, dan is het lichaam van het is automatisch verbonden met de grond.

In CMOS bandgap is het raadzaam om diodes omringen met dummy transistors?Zo ja, heeft het moeten dezelfde grootte?Zou dat verhoging van de grootte van het lot?

Bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back