Dummy Load HELP?

C

chevymn1964

Guest
Hey Iedereen, vond ik een schematische op het web voor een 0-20AMP Verstelbare "dummy" Load ...Ik maakte het circuit precies aan het schema en als ik testen kan ik alleen krijgen over 0-3,75 ampère Max?wanneer ik probeer te stimuleren de referentie spanning kan ik meer stroom trekken, maar dan zijn niet constant huidige ...Im niet al te ervaren met op-amps, dus ik vroeg me af of iemand het kan controleren en geef me wat tips?Ik denk dat pis 8 moeten goto pin 2 en de verwijzing van de referentie spanning comparitor naar de huidige feedback??het project kan worden gevonden op: http://www-d0.fnal.gov/hardware/cal/lvps_info/curr_load/

Dit circuit lijkt OK, maar de belangrijkste kwestie is hier de spanning tussen positieve en negatieve pinnen ..
Wat je kan proberen te doen is de voorziening van de opamp (pin 7) van de externe, zeg, 12V voeding ..
Zoals de MJ11030 interne bias weerstanden heeft (zie foto hieronder) kunt u verwijderen R4 en vermindering van de waarde van R3 tot onder 100Ω, en voor testdoeleinden dit thermische schakelaar ..

Groeten,
IanP

Bedankt voor de snelle antwoord Ianp ..Ik tryed aan de op-amp leveren met een externe p / s tot geen succes???Ik krijg dezelfde resultaten .....hummmm???

Misschien hFE van de Darlington is laag en opamp gewoon niet goed drive it ..
Probeer een ander toe te voegen BJT zoals weergegeven in de bijgevoegde foto ..Q1-Q2 represet de Darlington, Q3 is de "verbetering" ..

Groeten,
IanP
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hallo, nogmaals bedankt IanP ...Ik geef dat een proberen.Ik vroeg me af of dat zou een probleem ....Het enige ding is echter dat wanneer ik vergroting van de referentie spanning op de pot kon ik veel meer te halen stroomopname dwz 20-35AMPS maar dan zijn niet constante stroom???dat was wat ik heb me aan het denken misschien pin8 moet pin2 goto met de spanning referentie referentie van de huidige feedback??volg mij??lol ....Ik zal proberen het verbeteren van de winst van de BJT en u laten weten!Bedankt!Toegevoegd na 8 minuten:Nou, ik tryed de BJT impuls zonder geluk ....same old 3.5amps ....Elke andere ideeën???

Ik was ook benieuwd of de waarde van de huidige betekenis weerstand van essentieel belang is?Ik was niet in staat een ,01 ohm vinden op mijn lokale elektronica onderdelen huis, zodat ik een ,05 ohm gebruikt ...Ik heb enkele ,01 ohm monsters op hun weg ....Maar in de andere kant heb ik geprobeerd aan te sluiten 2 .05 ohm weerstanden in parelle zonder verandering?Hummmmmm

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back