Duidelijke Timer op Vergelijk Match (CTC) Mode probleem

R

Razu Ahmmed

Guest
Ik geconfronteerd zijn met problemen in het werken met CTC in Atmega. Ik kan geen onderbreken na 1 seconde met behulp van CTC. Ik merkte dat de waarde van OCR1AH niet wordt vergeleken met met TCNT1H. Wat kan er gedaan? Suggereren needed.My code volgt ........ # Include int a = 0; leegte Timer1compa_ISR () org IVT_ADDR_TIMER1_COMPA {PORTB = ~ PORTB; PORTD = 0xFF;} void main () {int i; DDRB = 0xFF; DDRD = 0xFF; DDRC = 0xFF; SREG_I_bit = 1; TIMSK | = (1

Je mist / / Timer1 vergelijken overeenkomen met een ISR op TIMSK = 0x10, ik weet ook niet waarom je met TCCR1B | = (1

Hier heb ik een probleem als ik gebruik mikroC als compiler, in het de volgende code niet wordt geaccepteerd .... OCR1A = i; wanneer ik verklaar als zodanig ...... OCR1AL = i, dan is het geaccepteerd, maar het is alleen mogelijk als (i255 dan moet ik om het te verklaren als OCR1AL = Lo (i); OCR1AH = Hi (i), maar in dit geval de OCR1AH waarde is niet vergeleken met de waarde van TCNT1H alleen de waarde van OCR1L waarde wordt vergeleken als gevolg ik kon niet in staat om een grote tijd te vergelijken. Ik kan niet echt begrijpen wat ik moet doen. Hulp nodig ..

Ik heb een normale code van Timer1 CTC voor Atmega in mikroC. Ik heb een simpele code, maar ik kan niet begrijpen waar is mijn fout ik kan het niet vergelijken met de tijd toen ik> 255. Hulp nodig had. # Include unsigned int i; leegte inerrupt_ISP () org IVT_ADDR_TIMER1_COMPA {PORTB = ~ PORTB;} void square_wave_init (void) {DDRB = 0xFF; TIMSK | = (1

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back