dual-core CPU's en HFSS, CST

H

has_ajam

Guest
Kan HFSS en CST ondersteuning Dual cor CPU's? Welke versies?

Als ik uw vraag goed, u gemiddelde doet dual core cpu ondersteuning van de programma's? Als dat zo is, is het antwoord affirmitive. U kunt gebruik maken dual core cpu voor de simulaties.

Stel dat een cpu is Intel 3GHz en single core een andere cpu is Intel 1,5 GHz en dual core. alle andere onderdelen zijn vergelijkbaar zijn ze equivalent voor HFSS en CST of niet?

[Quote = has_ajam] Stel dat een cpu is Intel 3GHz en single core een andere cpu is Intel 1,5 GHz en dual core. alle andere onderdelen zijn vergelijkbaar zijn ze equivalent voor HFSS en CST, of niet? [/quote] Hoi, ajam. Ik denk dat het afhangt van andersluidend algoritmen. Bijvoorbeeld als het algoritme gaat over veel data tegelijkertijd natuurlijk een dual core cpu (overdracht van gegevens wordt verdubbeld met parallelle algoritmen) effectiever. maar als de snelheid van verwerking is belangrijk, natuurlijk stel ik voor de 3GHz in plaats van 1,5 Ghz. Als je gaat om te kopen, kan ik dat voor je. Cheers.

Op de EU-Magnetron conferentie vorige week in München Ik sprak met de CST deskundige. Ik vroeg hem, wat is de rekensnelheid-up van de voorbijgaande solver als ik 2 CPU's, elk quad-core, in comparisom met een enkele CPU, single core. Hij zei iets rond x2.2. Niet meer. (Hij klonk alsof hij wist waar hij het over had, was hij niet een verkoper) Eventuele opmerkingen?

Ik weet niet alle details, maar je bent waarschijnlijk beter af met een dual core processor. Reden hiervoor is uw computer altijd een aantal toepassingen op de achtergrond draait, zal dus extra kern in staat te stellen een totaal vermogen van een processor dedicata te HFSS. Sommige programma's kunnen draaien op meerdere cores, zoals HFSS, maar je zou een speciale vergunning nodig. : D

Hoi Ik denk dat dual core geval is sneller. Hoewel u candetermine aantal parallelle processsors in CST Transient Solver / specials / solver.

i advies met AMD-processor dan Intel in CST pakket dat CST reeds compatibel met AMD-processor

Voor HFSS: Met behulp van twee cores heeft dubbele snelheid niet te maken voor de oplossing proces. Ik wel zin om het op te zetten als een gedistribueerd op te lossen. Dan de frequentiezwaai verdeeld over de kernen, zodat de helft van de tijd nodig. Hoe dan ook moet je een oplosser licentie voor elke CPU core. Als u een dubbele core CPU en slechts een licentie kunt u gebruik maken van slechts een kern. Voor de gedistribueerde lossen moet je een floating license. Het werd aanvankelijk voor het oplossen van verschillende machines in parallel.

HFSS kan draaien op lijst op 4 of 8 cpu als je de juiste vergunning. CST van ver2008 kan draaien per volledige CPU. dus als je een licentie. voor een dual of quad core CPU zal ze gebruiken alle (2 of 4). en met licentie voor 2CPU als twee quad Xeon. Het zal gebruik maken van de alle 8 cores.that wat ze beloven voor ver2008 volgende maand de levering ervan.

Hi all. In het algemeen pas op: Discussies zijn niet banen! ze draaien op dezelfde pc met gedeeld geheugen -> je de dubbele snelheid op multi-threaded taken nooit met multicore processors. Het hebben van een dual-quad etc. .. kern betekent niet dat je verdelen per 2, 4 uw simulatie tijd, je gewoon opladen met de helft / een kwart uw proc in de zin dat andere threads mogen worden uitgevoerd op dezelfde proc, maar CST niet automatisch doen. Het echte voordeel heb je als je meer procs (evantually multi-core per stuk), en er CST hebben een parallelaization licentie die 2 (of meer) onderwerpen te creëren om te worden gelanceerd ieder op een enkele proc. Met ingang van 2009 versie je hebt MPI, in staat om cluster pc te exploiteren. Doei

ja CST en HFSS beide draaien op dual core CPU ..... Ik gebruik al dual core processor en het werken op zowel software dwz CST en HFSS.

Ik ben verward. sommige zeggen dat je moet een speciale licentie voor alle kernen te benutten in een pc, met HFSS programma hebben, sommigen zeggen dat je moet gaan naar Extra / Opties / hfss_options en er gewoon zet het aantal cores. Weet iemand wat echt de juiste van de twee? Ik heb een Intel Pentium Core 2 Quad pc en ik probeerde met de tweede manier om advantadge van alle 4 cores te nemen. Het resultaat op de real-time van HFSS was niet veel anders als in de task manager het CPU-gebruik percentage is niet veranderd. Doe al deze gemiddelde dat ik niet alle cores te activeren voor HFSS simulaties? Dank u

[Quote = nasimakis] ik ben verward. sommige zeggen dat je moet een speciale licentie voor alle kernen te benutten in een pc, met HFSS programma hebben, sommigen zeggen dat je moet gaan naar Extra / Opties / hfss_options en er gewoon zet het aantal cores. Weet iemand wat echt de juiste van de twee? Ik heb een Intel Pentium Core 2 Quad pc en ik probeerde met de tweede manier om advantadge van alle 4 cores te nemen. Het resultaat op de real-time van HFSS was niet veel anders als in de task manager het CPU-gebruik percentage is niet veranderd. Doe al deze gemiddelde dat ik niet alle cores te activeren voor HFSS simulaties? Thank you [/quote] Je moet een multiprocessor-enabled licentie voor meer dan een single core (dat wil zeggen een solver thread alleen, ongeacht hoeveel cores beschikbaar zijn) te gebruiken. Zodra u de juiste licentie hebben, kan een willekeurig aantal kernen (binnen een enkele fysieke machine, dat wil zeggen alle processoren aangesloten op een enkel moederbord en het runnen van een enkel besturingssysteem) worden gebruikt door het instellen van het juiste aantal solver threads uit te voeren. Voor uw specifieke geval, de juiste instelling is 4 oplosser threads, maar je moet de juiste licentie voor deze instelling heeft geen effect.

Ik heb proberen CST op single core 2,6 GHz CPU's 1G ram, Core2Duo 1G ram, en Core2Quad 2G ram. ik kan alleen maar ervaar het verschil wanneer de processor is 100% gebruikt. Simulatie is minder dan 1/2 in Core2Quad vergelijken Core2Duo. maar u kunt de tijd van de simulatie niet vergelijken op zowel indien ze niet verwerkt 100%. mijn ervaring

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back