DSP bemonstering Stelling MATLAB vragen

D

dav_mt

Guest
Hallo ppl, im vragen mij af waarom dit gebeurt. Ive aan de volgende systeem met behulp van Simulink. in principe ben ik het voeden van een 1kHz zuivere sinus en vermenigvuldigen met een puls met een periode van 10 monsters en pulsbreedte is 1sample (10US). Zo effectief sinusgolf wordt bemonsterd op 10 kHz. Toen ik de simulatie tijd om 10ms en het verkrijgen van de frequentie spectrum omvang van de amplitudes van mijn frequenties variëren (aantal monsters hier is 0 tot 1000 is dus in 1001) toen ik de simulatie tijd om 9.99ms en het verkrijgen van de frequentie-spectrum omvang van de amplitudes nu constant blijven! (0 tot 999 is gelijk aan 1000 samples) Dus waarom variëren van het aantal monsters (door middel van simulatie-tijd) heeft een dergelijke drastische effect? Om te zetten in de frequentie-domein, is Matlab de fft-functie gebruikt. Ive probeerde uit te checken doc fft om wheter te zien van het aantal monsters effect hebben op de amplitude, maar ik schuin eigenlijk uitzoeken whats happening. dit is de Matlab-code wordt gebruikt, stengel (y, 'g. -')

Hoi, Je moet een aantal fundamentele DFT theorie en realtions tussen tijd frequentiedomein te bestuderen. DFT veronderstelt periodieke signalen met oneindige duur. Ook moet je wat informatie over de functies en windowing spectrum schatting.

bedankt voor uw snelle antwoord, zal ik zoek iets met betrekking tot discrete Fourier transformatie, ook al i havent bedekt het nog in de klas. Ik neem aan dat het te maken met de manier waarop matlab voert de droge laagdikte.

Hero is correct. Het is niet een kwestie MATLAB, het is een fundamentele kwestie. Als u berekenen de DFT van een periodieke golfvorm, maar neemt u een niet-geheel aantal golfvorm cycli, moet u een discontinuïteit, dus u zult zien energie verspreid over het hele spectrum plot. Bedenk wat er zou gebeuren als je herhaald dat 9.99ms segment op uw computer luidsprekers. Een klein stukje van de laatste golfvorm cyclus ontbreekt, zodat u de sinusgolf te horen, plus een licht zoemend geluid. Dat gezoem is de energie die je ziet verspreid over het hele spectrum plot. Onthoud deze ervaring leer je gewicht!

Probeer het proeven van de sinusgolf op 4KHz, 8KHz of 16kHz, dat wil zeggen, houd fs = 2 ^ n * fc, n = 1,2,3,4 ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back