D
dav_mt
Guest
Hallo ppl, im vragen mij af waarom dit gebeurt. Ive aan de volgende systeem met behulp van Simulink. in principe ben ik het voeden van een 1kHz zuivere sinus en vermenigvuldigen met een puls met een periode van 10 monsters en pulsbreedte is 1sample (10US). Zo effectief sinusgolf wordt bemonsterd op 10 kHz. Toen ik de simulatie tijd om 10ms en het verkrijgen van de frequentie spectrum omvang van de amplitudes van mijn frequenties variëren (aantal monsters hier is 0 tot 1000 is dus in 1001) toen ik de simulatie tijd om 9.99ms en het verkrijgen van de frequentie-spectrum omvang van de amplitudes nu constant blijven! (0 tot 999 is gelijk aan 1000 samples) Dus waarom variëren van het aantal monsters (door middel van simulatie-tijd) heeft een dergelijke drastische effect? Om te zetten in de frequentie-domein, is Matlab de fft-functie gebruikt. Ive probeerde uit te checken doc fft om wheter te zien van het aantal monsters effect hebben op de amplitude, maar ik schuin eigenlijk uitzoeken whats happening. dit is de Matlab-code wordt gebruikt, stengel (y, 'g. -')