DS1307 real-time klok

T

thuvu

Guest
Hallo,

Ik werk met DS1307 en ik probeer te creëren met AVR, een LCD een klok.
Het probleem is dat om de paar uur, merk ik dat het 1-2 minuten langzaam.

Wat is het probleem?Ik gebruik het kristal die is voorgesteld door de fabrikant voor DS1307.

Bedankt

Als het een seconde (of minder) elke dag, woudn't ik lastig, als je kan er niet veel over dat (dat is de schoonheid van deze IC) ..

Echter, in uw geval, heb je de volgende opties:

- Vervang de DS1307 ..mogelijke oplossing ..
of
-vervanging van het kristal ..zeer onwaarschijnlijk oplossing ..
of
controleer je PCB layout rond de DS1307-kristal gebied ..de meest waarschijnlijke reden / oplossing ..

Groeten,
IanP

U kunt een dergelijk probleem in het geval je het aanbod VBAT boven 3.5V.Als dit het geval is probeer dan niet overschrijdt 3v.

Ik had hetzelfde.

Er zijn verschillende redenen voor klokken / oscillatoren wordt uitgeschakeld.

- Verkeerde belasting cap kristal gebruikt.als ik me goed herinner, de 1307 wil 12,5 pf.Als u gebruikt, zeg, een 6 PF kristal, zou het oscilleren op een andere frequentie en uw timing zou worden uitgeschakeld.Ik vermoed dat dit is uw probleem.er is een applicatie notitie over maxime site over Dallas RTC en kristal nauwkeurigheid: Application Note 58.
- Lawaai in de buurt van het kristal pinnen.het is heel gebruikelijk om dit te zien.het geluid krijgt geteld als trillingen en de timer zal snel draaien.de datasheet heeft goede info over de lay-out.
- Parasitaire capaciteit.heb je bouwen in een "bewaker ring" rond uw kristal sporen?
- Gebruikt u een SOLDERLESS breadboard?zo ja, gaat het zeer moeilijk zijn om het probleem vanwege de grote hoeveelheid van de capaciteit en het lawaai dat het stimuleert op te lossen.

Phil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back