DS1307 & Oplaadbare batterij

L

lats

Guest
Hoi vrienden .... Ik gebruik DS1307 RTC in een applicatie.Voor Battery Backup Ik heb een kleine 3,6 volt 60mAH NiCd-batterij.Maar de batterij lozingen
en wordt geleverd in een slechte conditie ten laste van de markt.Is de batterij DS1307 kosten die eraan verbonden zijn of zal ik moet laden sepeartely van 5 volt.Als ik een 1N4007 diode in serie met 5 volt & batterij ve terminal zal dat voldoende zijn voor het opladen van de batterij. (Zoals ik heb geprobeerd aan te tonen in de bijgevoegde tekening).Ik heb de batterij foto ook.

Ik verzoek u vriendelijk zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Bedankt.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

De DS1307 zal geen batterij aangesloten op de terminals.Je moet kosten van de oplaadbare batterij via een externe bron zoals u hebt vermeld.Eerder met een CR2032 3volt Lithium knoopcel in de plaats zullen moeten leven meer dan een jaar.Wat is de noodzaak van een oplaadbare batterij?Succes

Bedankt voor de beantwoording.Eigenlijk dezelfde accu die ik heb genoemd is door mijn cliënt.Ik vroeg hem om overgang naar CR2032 maar hij weigerde.na plaatsing 1n4007 diode (zoals ik heb aangetoond indiagram), zal de laadspanning = 4.3volts, zal het oplossen van het probleem?of zal ik moet twee 1N4007 diodes in serie waardoor de laadspanning = 3.6V, Will deze wijze van heffing worden oke?

Hoi,

Paar van soortgelijke dingen - de DS1340 beschikt over een ingebouwde lader druppellader - maar vind haar alleen in SMD

Volgens Maxim deze batterij moet afgelopen 11 jaar zonder enige kosten bij gebruik in combinatie met de ds1307

"Een BR1225 lithium primaire cellen wordt begroot op 48mAh. Daarom (0,048 / 500e) - 9 = 96.000 uren, of 4.000 dagen (bijna 11 jaar)"

In mijn voorwaarden als de batterij niet in een geladen toestand wanneer geïnstalleerd voor de 1ste keer, zal de diodes worden ok voor de heffing?

Ja kunt u gebruik maken van de diodes in serie te 5volts voor opladen.Maar beperkt de stroom door uusing een 22E 0,5 watt weerstand in serie met de diode.Succes.

Dankzij pranam.Voor kennis ik wil weten hoe heb je dit berekend weerstand waarde.& Moet ik gebruiken Een of twee diodes in serie?

Met behulp van een 1N4007 diode in serie te 5volts zal dalen naar 4.4V om een 3,6 volt batterij en een eventueel overschot van de huidige zal afvoer via de weerstand.De waarde is slechts een praktische denk dat die zou moeten werken.Zonder de batterij en de werkelijke stroomvoorziening in de hand, is het moeilijk voor de berekening van de exacte waarde.Succes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back