DS1302 RAM

A

Alexz

Guest
Hoe kan het RAM-geheugen worden gebruikt in de RTC DS1302?
Indien de trickle chrger altijd worden ingeschakeld?

Het RAM-geheugen kan worden gebruikt net als de RTC registers.Het enige verschil is dat de RAM inhoud niet automatisch krijgen opgehoogd, zoals de RTC registers.

De trickle lading mag alleen worden overgelaten aan als u gebruik maakt van een oplaadbare batterij.Mijn ervaring is dat je een lithium batterij zou moeten gebruiken en houdt de lader uit.Lithium cel kan houden DS1302 draait voor vele jaren.

Dus, wat is het doel van het RAM?
Waar kan dat worden gebruikt?

Het kan worden gebruikt voor het opslaan van niet-vluchtige varaibles.Degenen die u wilt behouden hun waarde, zelfs in geval van stroomuitval.Dit is een uitstekende functie omdat het voorziet in een zeer eenvoudige en goedkope opslag van varaiables in een batterij back-RAM.Aangezien dit een RAM, dont u zorgen te maken over fietsen vertragingen en het geheugen schade als het geval is met EEPROM.

-------------------------------------------------- -----
Als je denkt dat mijn post je geholpen, klik op de "heeft mij geholpen" knop aan het einde van mijn bericht.

techie wrote:De trickle lading mag alleen worden overgelaten aan als u gebruik maakt van een oplaadbare batterij.
Mijn ervaring is dat je een lithium batterij zou moeten gebruiken en houdt de lader uit.
Lithium cel kan houden DS1302 draait voor vele jaren.

Als u probeert een niet-oplaadbare batterij als de lithium cel kosten (niet de Lithium-ion gebruikt in mobiele telefoons en camera's), zult u niet alleen schade, maar ze kunnen ook leiden tot brand of explosiegevaar.

Aanvankelijk, toen ik enkele ontworpen circuits met DS1302 gebruik van Ni-Cd laste batterijen en vervolgens verplaatst naar lithium cellen, wilde ik niet om de firmware te veranderen, dus ik gebruikte een 1N4148 diode in serie met de Lithium cel.Bij de lage stroom die DS1302 tekent, de diode enige oorzaak een zeer klein spanningsverlies en de DS1302 werkt prima.

Ik ga gebruik dat de batterij:
http://uk.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU=3031962&N=401

die Rechargeable Lithium en

Dit is een oplaadbare lithium dus het is gewoon beschadigd raken door het opladen.Maar opladen lithium batterij is niet erg straight-forward.Ook laste lithium batterijen dont laatste zeer lange en zelfs wanneer u dont charge-ontlading vaak, verliest u de capaciteit in een paar jaar.Ik denk niet dat je zal veel capaciteit links krijgen na 5 jaar.Vergeleken met dat een eenvoudige cel lithium horloge is erg goedkoop en duurzaam.10 jaar is gebruikelijk.Het bedrag van de huidige DS1302 trekt, heeft het geen zin te gebruiken laste batterij.

een paar punten:
- De ram in de RTC is gewoon algemene geheugen.Ik heb het gebruikt voor een aantal dingen: alarm keer, wachtwoorden en dergelijke, maar het is aan uw creativiteit.
- Nooit heffing een lithium cel in iets anders dan een oplader is ontworpen voor lithium cellen.periode.techie's waarschuwt over branden zijn volledig correct.er is een video drijven rond op het internet dat een kleine cel vlam vatten en branden wanneer aangesloten op een NiCad (ik geloof shows) lader.
- Aan de prijs van 2,50 pond, zou ik kijken naar een super cap.
- Als u een oplaadbare batterij, gebruik NiMH.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back