druksensor uitgang

C

circuit

Guest
Hallo, Ik gebruik MPX4115A druksensor van Motorola.Het geeft een spanning output evenredig met de druk.En biedt tevens een tafel voor mij om de druk in Pascal.Maar een formule voor het omzetten van deze Pascal aan de luchtdruk in de voeten (hoogte)?dankzij veel ....

Onthoud Google is uw vriend.
http://www.sengpielaudio.com/calculatorPressure.htm

bedankt voor uw antwoord.maar ja ik Googled en niet vinden veel info voor Pascal te voet conversie.Ik kan vinden om de andere conversie.Ik vond dit,
log10 (P) = 5 - h/15500 waar h in meters en P is de druk in Pascal.

Maar dit
doesnt lijken te geven nauwkeurige resultaten.Ik had een grafiek van P (millibar) vs hoogte (m / voet) en de bovenstaande vergelijking
doesnt voldoen.Vandaar dat ik wilde weten of dit juist is / of er is een andere formule?bedankt

schakeling,

Hoogte vs druk is een zeer non-lineaire functie.U kunt het beste gebruik maken van een look-up tabel.Raadpleeg NACA verslag NACA-TR-1235 "Standard Sfeer-tabellen en gegevens voor een vlieghoogte van 65.800 voet."Mijn exemplaar (een oude een) geeft druk in mb (millibar), kg / m ^ 2, en mm Hg (millimeter kwik).Per definitie is een Pascal is 1kg / m ^ 2 (een kilogram per vierkante meter).
~
De MPX4115A wordt gekalibreerd mv / KPascals (millivolts per duizend Pascal), dus kun je de conversie rechtstreeks uit de tabel.
Groeten,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back