Driven modaal of gedreven terminal oplossing

B

blackeyed2468

Guest
Hallo iedereen!

Ik zou graag willen weten wat is het verschil tussen het gebruik van een gedreven modale oplossing en met een gedreven terminal oplossing.

Ik simuleren een huidige loop, heb ik elke oplossing type, en de resultaten zijn verschillende.Ik begrijp niet waarom!

Thanks in advance for your help!

Er zijn drie soorten oplossing in HFSS (Driven Modal, Driven Terminal modaal en Eigenmode). U kunt kiezen welke het meest geschikt is voor uw EM probleem voordat u begint met het simuleren it.As wat wordt uitgelegd in de kolom van het zoekwoord "selecteren de Solution Type "in HFSS Oline Help Driven Modal is geschikt voor passieve hoge frequentie structue die wordt aangedreven door een" bron ", zoals Waveguide, Microstrip, transmissie-lijn en zo on.In deze oplossing type, HFSS caculates S-matix die is gebaseerd op de modale en de matrix wordt uitgedrukt in refelective en incident vermogen (1W gemiddeld vermogen van tijd-domein). En Driven terminal Modal caculates S-matix die gebaseerd is op de terminal en de matrix wordt uitgedrukt in refelective en incident of de huidige spanning op de terminal (de spanning en de huidige zijn caculated respectievelijk integraties van E en H gedefinieerd integratie langs de lijn en de omtrek van de gedefinieerde poort). Eigenmode wordt gebruikt voor de berekening van de eigenmode van de structuur en resonante frequentie en de bijbehorende veld.

Drielanden resultaat moet hetzelfde zijn als wat uw huidige model is een lus.

Hallo! Heb je bedoelt "voor zover" "indien" in je laatste antwoord? En of u nog wat meer ervaringen of suggesties over het onderwerp?

Dit is ook verbaasd me.Ik denk dat het essentiële verschil of nadruk tussen gedreven modaal en gedreven terminal gebruikt modale gebaseerd S-matrix of terminal op basis van de S-matrix.Zoals we weten, voor een aantal structuren, er is geen gemakkelijke taak om de spanning of stroom, dus we moeten modale gebaseerd S-matrix.Vervolgens voor een dergelijke vorm van structuren, moeten we gebruik modale gebaseerd S-matrix.Voor structuren die met TEM-modus, kunnen we op een oplossing type: gedreven terminal of gedreven modaal.Als gevolg daarvan kan worden afgeleid dat, als voor Microstrip antenne, de simulatie resultaten van terminal en modale type zijn zeer dichtbij.Terwijl er een beetje groter verschil tussen de resultaten van de terminal en modale type voor lusantenne echter nog kan worden verwaarloosd.En deze conclusie is geverifieerd door mijn simulatie.

Gedreven modaal en Driven Terminal modale zijn respectievelijk geschikt voor verschillende EM problem.And ze ook geschikt voor dezelfde EM problem.But zij uitdrukkelijk zeer verschillende betekenissen maar soms hebben zij een aantal zeer gelijkaardige results.Driven Terminal Modal berekent de terminal gebaseerde S-parameters van multi-dirigent transmissie lijn havens.De S-matrix oplossingen zullen worden uitgedrukt in termen van terminal voltages en currents.The twee verschillende soorten oplossing hebben verschillende resultaat verslag type en stijl.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back