dringend hulp nodig

K

kskr1004

Guest
Hoi,
Ik heb databasebestand met Lattitude, lengte en plaats naam in spi op basis van flash geheugen, en mijn controller is gekoppeld met GPS-ontvanger met pompen NMEA strings. string uit ik neem Lattitude-en lengtegraad. presenteren Lattitude en longitude waarden moeten serched in het flash-geheugen . Als de waarden overeenkomen met flash-geheugen plaats naam moet worden weergegeven.i need beste serching algorthims.Als iemand enig idee hoe om te zoeken. beantwoordt me
tahns & Wat

HI,
Mijn flitser heeft 32 sectoren bevatten elk 256 pagina's, dus ik heb totaal 8192 pages.for voorbeeld 17,2345 (lat), 078,345 (Long), Delhi *, worden i Will gaan schrijven in om deze flash.like voor hele india i zijn winkel in de flash memory.lat en lang zal worden in oplopende volgorde.

Thanks & Regards

Een mechanisme Ik had eerder gebruikt werd om gegevens op basis van de weg lijnen (voor auto navigatie systeem) op te slaan in Bangalore ...Dus zoeken is heel eenvoudig op de rechte lijn.Op kruispunten Ik zou wachten tot ik had betere gegevens.

Hope this helps,
BRM

HI,
kunt u uitleggen in detail hoe je het gedaan. presntly iam gaan mad.help mij
Thanks & Regards

Is uw problemen opgelost.

Maakt u gebruik van gelinkte lijsten aan het einde punten?

U moet herladen de databank op basis van de huidige rubriek ....

Hoi,

Twee punten over je probleem:

1) Je moet beseffen dat je niet gaat kunnen overeenkomen met de coördinaten rechtstreeks door vergelijking, tenzij u de resolutie van de gegevens te verminderen.Gewoon afhakken cijfers is niet echt heel goed, want je kon uiteindelijk op een heel ver weg.Wilt u waarschijnlijk de afstand tussen de punten en weet dan kiezen die kleiner is dan een drempel.1 km, 100m, enz. (dit is afhankelijk van uw aanvraag)

2) Naar aanleiding van de "kennis van de afstand" probleem ...wanneer je afstand te berekenen op de aarde, moet u gebruik maken van een formule die de kromming rekening wordt gehouden.Dit is meestal de "grootcirkelafstand" en is de kortste weg tussen twee punten op de aarde.Transcontinental vliegtuig vliegroutes worden vaak bedacht op deze manier.

Ik vond deze pagina die u zou kunnen vinden nuttig.Het bevat de formules je nodig hebt.Niet verrassend u een beetje trig.maar zelfs een kleine processor moet in staat zijn om dit te doen zonder veel inspanning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Great-circle_distance

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back