Dringend Help! PSD, bemonsteringsfrequentie, genormaliseerde frequentie

G

gjfelix2001

Guest
Hi ... Ik ben met behulp van Matlab om de PSD te berekenen met behulp van Welch-methode van een EEG record. Ik weet dat de frequenties gaat 0,5 tot 15 of 30 Hz (max.), zoals te zien in de volgende afbeelding:
99_1279418678.jpg
Als ik berekenen in matlab de psd, Ik krijg dit:
99_1279418795.jpg
Mijn signaal wordt bemonsterd op 256 monsters / seconde, 16 bit resolutie. Wat doe ik verkeerd? De "vorm" van het spectrum lijkt recht, maar de frequentie en de frequentie van het elektriciteitsnet niet .. In matlab Ik typ: h = spectrum.welch; Hpsd = psd (h, s :), 1), 'NormalizedFrequency', false);% s bevat het signaal perceel (Hpsd)% Met deze krijg ik de laatste perceel Het is echt dringend ... Ik moet dit morgen te leveren .... Thanks a lot!

Code:
 hulp spectrum.welch
kan nuttig zijn ... ... Of misschien gewoon:
Code:
 h = spectrum.welch; psd (h, s (:, 1), 'Fs', 256);

Helaas betekent dat niet werkt ... toen ik psd (h, s :), 1), 'Fs', 256) run; krijg ik dit:
41_1279426843.jpg
zo,: (Thanks hoe dan ook ... ik snap het niet het nut van Fs

moet je een manier om de tijd tussen de monsters te bepalen. bijvoorbeeld, als je een lijst van nummer 1, 3, 2, 4, ect ... er is niet iets dat laat zien als de tijd tussen twee bemonstering is 1ns, 1 dag, ect ... als je monster bij 256Hz, de hoogste frequentie die je zou kunnen oplossen * zou zijn 128 Hz. De laagste is 0 Hz. Matlab weet niet dat u alleen geïnteresseerd bent in de 0-30Hz bereik. * Voor uw zaak. in het algemeen, kan anti-aliasing filters zijn bandpass of lowpass.

Natuurlijk het werkt! Als je zegt dat je bemonsteringsfrequentie 256Hz is, je max frequentie is 128 Hz (zoals afgebeeld). U hoeft alleen maar te weten wat uw werkelijke bemonsteringsfrequentie voor uw vastgelegde gegevens en het vervangen van Fs ... Ik denk dat de foto die u tonen is een ingezoomde versie van het spectrum.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back