Driehoeksverkeer arrays en Master / Slave in HFSS

I

Ivan_

Guest
Hallo iedereen,of a cpw-fed slot antennas array with master/slave
boundaries in HFSS. The array lattice must be skewed
of a distance d
in order to suppress grating lobes due to the size (1.2λ) of the unit cell.

Ik moet voor de simulatie van het plein eenheid cel
van een CPW gevoed sleuf antenne array met master / slave-grenzen
in HFSS. De array rooster moet worden scheefgetrokken
van een afstand d
om te onderdrukken raspen lobben vanwege de grootte (1.2λ) van de eenheid cel.Dit blijkt een driehoekige rooster langs de scan richting.Ik heb altijd gebruikt master / slave grenzen met volle laag regelmatige arrays, maar ik nog niet gebruikt deze grenzen voor de verschillende roosters.

Ik verzoeken 4 ur helpen om op te lossen mijn 'dilemma'.

De eenheid cel model van mijn array bevat ook 2 Floquet-poorten op de gezichten van de airbox tegenover de eenheid celoppervlak, vertegenwoordiger van het incident en het opnieuw uitgestraalde vlakke golf respectievelijk (ik gebruik Floquet havens plaats od Incident Plane Wave excitaties want ik nodig voor het uitvoeren van Dynamic Link Simulaties in Nexxim).

Hoe dan ook, wat zijn de juiste instellingen voor master / slave-grenzen te reproduceren een dergelijke situatie?Hoe zit Floquet havens?Heeft iemand enig voorbeeld bestand om me voor het gebruik van M / Ss voor scheve arrays?

Hartelijk dank op voorhand.

Ivan

Hi all,
Ik
heb ontdekt hoe het probleem op te lossen voor de master / slave-grenzen in scheve arrays.In plaats van een master / slave op tegenovergestelde zijden van de airbox, is het noodzakelijk gebruik te maken van twee kapiteins op een gezicht (met verschillende breedten, ten einde de gewenste verschuiving van omliggende eenheid cellen) en twee slaven aan het andere gezicht ( de volgorde van de slaven moeten worden omgedraaid voor de masters).Zie het bestand om te begrijpen wat ik bedoel.

Nu heb ik een ander probleem.Omdat ik nodig om mijn eenheid simuleren cel met inbegrip van een versterker in de structuur (er zijn twee adem havens in het midden van de cel), ik moet te simuleren met een Ansoft Designer Dynamic Link.Zo,
ter vertegenwoordiging van het incident en het opnieuw uitgestraalde golven, ik nodig om gebruik Floquet-poorten in plaats van straling of PMLs op de bovenste en onderste zijden van de airbox, zoals u kunt zien in het bestand (een poort (1) Excite de ontvangende antenne en de andere (2) geassocieerd is met het gebied dat is reradiated door de orthogonale toezendende antenne).Deze Floquet havens worden terdege aangesloten op sommige magnetron havens in Ansoft Designer, waar ik duw de excitatie aan de HFSS model.

Nu, na het valideren van check-in HFSS krijg ik de volgende foutberichten weergegeven:[fout] Port 'FloquetPort1': De buitenkant grens van de gezichten voor een Floquet Haven moet bestaan uit paren van parallel en van gelijke lengte segmenten, ontheemden uit elkaar door een integer lineaire combinatie van het rooster vectoren.
[fout] Port 'FloquetPort2': De buitenkant grens van de gezichten voor een Floquet Haven moet bestaan uit paren van parallel en van gelijke lengte segmenten, ontheemden uit elkaar door een integer lineaire combinatie van het rooster vectoren.Het
is duidelijk dat de definitie van het Floquet Havens niet overeenkomt met het rooster definitie die wordt verkregen door de bijzonder gebruik van de periodieke grenzen.

Heeft iemand enig idee of weten hoe u Floquet havens juist voor dit geval?

Ivan
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Kunt u uw ervaringen over het gebruik van Floquet haven en master / slave-grens met model driehoeksverkeer arrays?thx

Zeker!Maar als je geïnteresseerd bent in driehoeksverkeer arrays, meester / slaaf en Floquet net een nieuwe topic over dit onderwerp en ik zal immediatelly antwoord.Sorry voor dat.Ik denk dat dit de meest correcte manier.In het geval zal ik een aantal voorbeeld-bestanden uploaden.Laat me weten wanneer u open het onderwerp met een prive-bericht, bijvoorbeeld.

I.

goed artikel uit HFSS behulp Floquet modus:
ftopic169368.html # 1115836

Beste Burton
kunt u antwoorden vinden op de volgende link, waar ik rapporteerde een antwoord op een vergelijkbaar onderwerp:

ftopic340872.html

kunt u mij helpen bij de keuze van de dimensie in verband met de golf haven in hfss?

Ik probeer te berekenen reflectie fase voor patch reflectarray en ik wil om de reflectie fase met behulp van Floquet havens.
Ik heb de gesimuleerde reflectarray structuur met behulp van Waveguide simulator aanpak en al Denkpauze amplitude en fase.
Ik probeer te gebruiken Floquet havens Excite soortgelijke TE10 modus en vergelijk mijn resultaten.

Eventuele suggesties zijn welkom.

bedankt

Beste harishbigh, er zijn verschillende manieren voor het nabootsen van de situatie u geïnteresseerd zijn in, hetzij met Floquet havens en of vliegtuig golven.U
kunt beter een nieuw onderwerp, specifiek gericht op het probleem dat u ziet, en ik zal proberen om u te helpen.Wanneer je begon het onderwerp, stuur me dan een pm zodat ik het kan zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

I.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back