DRC

Ja.Wij, verdeeld DRC als twee types.is de timing DRC en is een andere lay-out DRC.Timing DRC omvat
max. overgang en max_capacitance (max. belasting) overtredingen.Timing DRC kan worden geanalyseerd wrto uw ontwerp en techno lib waarden met behulp van tools zoals STA PT voor aftekenen.Enkele malen bibliotheek karakterisering waarden ook worden meegenomen bij de timing aftekenen tol instaed van techno lib waarden.

Wanneer layout DRC omvat laag interne controles, brede metalen controles, laag-tot-layer controles.Kan elke BE enginer uitleg over hoe deze controles worden gedaan met het ontwerp en de technologie en tools zijn aftekenen voor dit (anders dan Hercules)?.

Groeten,
Sam

ok bedankt ik heb een idee.

nu meer in het bijzonder im werken met DC synthese en ik hebben voor het gebruik van DRC's.
dus ik moet niet expliciet passen deze DRC aftr met mijn techno lib.
thts wat u betekenen?

en wat doet u eigenlijk met bibliotheek karakterisering?

bedankt

vriendelijke groeten
Anantha

Het varieert van model tot model.Op logische synthese niveau, you dont behoefte om alle strikte beperkingen voor de DRC synthesis.We gewoonlijk negeren de DRC schendingen op DC niveau.Nogmaals het hangt af van het ontwerp tot de ontwerp-en bedrijfsbeleid.We volgen meestal de charactized belastingwaarden op STA aftekening niveau.Je moet bespreken met uw backend team .. 90% DRC zal worden vastgesteld op WORDEN stroom, tenzij de grote boosdoener bij DC niveau ...

Om meer te weten informatie over Bibliotheek charcterization, kijk dan in cadans Witboek over "De drijfveren en Methodologie voor nanometer Bibliotheek charcterization".

Groeten,
Sam

Ik
ben geen ingenieur, maar WORDEN kaliber is de DRC Aftekenen hulpprogramma op mijn bedrijf.

Kaliber van de locaties van de DRC's.
Afhangen van de regels voor de lagen in de standaard cel (hieronder Metal 1), kunt u Slam te begrijpen
en vast DRC's duidelijk.

Ontwerp Reglement Specs (ik denk dat u bedoelt layout sign-off) worden meestal gedefinieerd door Foundries / Fabs en gebaseerd op de complexiteit (die sub-micron categorie).

technologie bibliotheken meer op tech-bestanden die belangrijk zijn voor laag mappings, conversies lagen kent voor de factor GDSII, enzovoort.

Hercules, kaliber, Assura, Diva, Dracula, Tanner L-Bewerken, Quartz, enz. ..alles kan worden Aftekenen hulpmiddelen voor fysieke verificatie hangt af van welke leverancier uw bedrijf ervoor kiezen om samen met de gieterijen.

drc principe zijn de controles om ervoor te zorgen dat iedere laag is Honoring regels die gelden voor zelf evenals de lagen die het snijpunt met.

anantha_09 schreef:

ok bedankt ik heb een idee.en wat doet u eigenlijk met bibliotheek karakterisering?bedanktvriendelijke groeten

Anantha

Bibliotheek Karakterisering kan ook betrekking hebben op de recharacterization van bestaande modellen als er verschuivingen in de stroom.Doorgaans fabs zal het actualiseren van de specerij modellen als het proces verschuift (als ze met de tijd of nieuwe apparatuur of wat dan ook - zeker als nieuwe proces).Dus je zal moeten recharacterize de bibliotheken, anders wordt de simulaties u doen met de primitieven zou misleidend of niet actueel of onjuist - kies maar.

DRC analyseert de geometrieën van uw lay-out om te zien of ze beantwoorden aan het ontwerp zijn vastgesteld door de fab.Op een gegeven moment, tijdens micrometer leeftijd, voldoen aan de ontwerp-regels aan u verstrekt door de fab moet je statistisch betere opbrengst.Dan submicron kwam samen met nanometer afmetingen en je opeens merkt dat je moet volgen strengere regels aanbevolen om relatief beter rendement.Ik neem aan regels worden steeds meer en meer rigide nu en onlangs mensen praten over model gebaseerd DRC.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back