Draadloze afstandsbediening code.

F

fuzzzy

Guest
Hoi

Ik ben het programmeren van een afstandsbediening relais controller met PIC.

Pic stuurt serieel (RS232) gegevens via draadloze 433MHZ of 868MHZ.

Zender stuurt wat code bytes en de ontvanger krijgt op de seriële ontvanger en decoderen die bytes.

Ik gebruik veel verschillende codes zodat de ontvanger kan alleen worden swithced op door haar eigen zender.ontvanger niet meer werkt op het moment het niet ontvangen van gegevens uit zijn eigen zender.Zender stuurt geen stop code (ik denk dat het meer veilig).

Het probleem is dat op die manier kan ik niet 2 of meer apparaten paar gebruiken op hetzelfde tijdstip op dezelfde plaats.

Kunt u raden mij een manier om ze te gebruiken op hetzelfde moment?

Thanks a lot

uw probleem is als het probleem in draadloze netwerken.meer dan 1 zenders willen transmite op hetzelfde moment.De eenvoudigste manier is andere frequentie te gebruiken voor elk van uw zender.maar als u dont wilt uw werk kan worden harder cos u zijn voor de ontvanger gebruiken met elk van uw zender en een TDMA protocol inzake de uitvoering ervan.

Ik weet dat ik een TDMA of iets dergelijks.

Wat is naar uw mening, de eenvoudigste oplossing?een eenvoudig algoritme werkt voor deze job.hoe zou het werk een eenvoudige TDMA op PIC?

FDMA is eenvoudig cos u alleen tot 2-ontvanger gebruiken en hen verbinden met micro maar TDMA is moeilijker dan FDMA.wanneer u kunnen implementeren TDMA u kunt meer dan 2 zender gebruiken met slechts 1 ontvanger.in TDMA alleen synchoronization is moeilijker gedeelte.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back