Draadloos - zender en ontvanger

M

Maverickmax

Guest
Hoi

Im doet een andere mini-project en ik nodig om te verbinden met een zender en ontvanger op twee AT89C51 respectievelijk zodat temperatuur microcontoller met zender zendt de gegevens naar de ontvanger, maar het probleem is dat ik niet weet niets over draadloos circuit zoals ultrasone, IR en radio-circuit.Ik ben van plan om te experimenteren met drie verschillende draadloze kanaal zodat kunt u geef me een aanbeveling?

PS - Moet ik doorgeven seriële data over draadloze kanaal via PWM of seriële communicatie?Welke is beter?Ik kijk uit om te horen van jullie

Maverickmax

Zeker seriële communicatie.Vergeet PWM, niet ment voor de communicatie tussen de punten.

Dus dat betekent dat ik zal hebben voor het gebruik van RS232 en maak verbinding met het draadloze circuit?

Maverickmax

Als u gebruik maken van een microcontroller en seriële communicatie om te communiceren met het te kunnen gebruiken moet je op zijn minst enige RS232-communicatie.

Het
is afhankelijk van uw Tx en Rx interface nodig wat spanning niveau.Als het moet alleen TTL niveau kun je een verbinding met de uC direct daarna zenden en ontvangen serie.

Ik zag somw rf kits gemaakt van eenvoudige transistors, caps, resitors en zag.doet enkele schematische heeft voor dit soort ontvanger / zender?

Klystron

Dank u voor die pleiten voor het gebruik Nordic nRF24E1 chip en ik denk dat het van nut zal zijn voor mijn mini-project, maar weet je een tutorial of voorbeelden van het gebruik van deze chip te communiceren draadloos?

Maverickmax

Neem een kijkje op de Nordic site http://www.nordicsemi.no
Er is een voorbeeld van een draadloze muis

Onlangs maakte ik dit RX en TX met SAW resonator.Het werkt op 433,92
MHz met ASK modulatie.Max modulatie frequentie is ongeveer 6kHz vierkante pulsen met amplitude gelijk voedingsspanning.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Goto Rentrons site en kijk rond er echt goed en vind je een heleboel goede informatie en voorbeelden.

http://www.rentron.com/PicBasic/RemoteControl.htm

Ik denk dat het depent over uw ontwerp tegenprestatie, sush als:
1.macht consumptie
2.afstand
3.communicatie tussen apparatuur (micro)
4.transmissie-medium

Citaat:

RX TX antenne 422MHz.zip - ZIP-archief, uitgepakt grootte 131.073 bytes

e_eja
SMD-elementen worden gebruikt voor kleinere afmetingen van de RX en TX.Ik heb niet geprobeerd de gewone elementen.Stabiliteit problemen kunnen ontstaan.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back