Download de code om smd Microchip PIC's

S

sraiderk

Guest
Hoi,

Tot nu toe gebruik ik de EpicWin de hex-bestand downloaden om pic microcontroller die een duik pakket heeft.Nu wil ik de code downloaden om smd microcontrollers van microchip. Espacially, 18F4550.Wat is je succestion.

Hi sraiderk,

Je kon doen wat de meeste van de fabrikant te doen en zette ICSP kussentjes op het bord en maak een plug die past in de gaten en vervolgens het programma van de raad van bestuur op die manier.De meeste programmeurs hebben tegenwoordig ICSP vermogen.Ik denk dat het wordt gebruikt om de Chinese raad fabrikanten verhinderen het kopiëren van uw product.

BobK

In het geval van ICSP gebruik, dont vergeef het volgende:

1) _ Als uw uC is supplyed uit verschillende spanning, plaatst u een lage spanning gelijkrichter diode voor isoleren de voeding van ICSP en UC board!

2) _ Als u gebruik maakt MCLR (externe reset), controleert u de conexion voor, zoals eerder beschreven, plaatst u een lage spanning gelijkrichter diode tussen MCLR circuit en MCLR pin, zorg in de keuze voor de juiste waarde condensator loskoppelen en pulldown weerstand op MCLR pin.

3) _ De RB6 en RB7 pinnen moet worden conected op andere circuits met voorzichtig door de serie weerstanden, moet de printbanen niet veel groter ...

Voor meer informatie, zie de datasheet ...

gorkin

Microchip biedt op hun website een handleiding over ICSP programmering die de interface nodig is om deze methode van programmeren te bereiken shows.De pennen die voorzien klok en gegevens aan de chip moet worden geïsoleerd in een van de 2 manieren.

De eerste methode is met behulp van een DPDT schakelaar om te schakelen van deze twee lijnen tussen de programmeur en de raad van bestuur circuits.

De andere methode is het gebruik van de gegevens en de klok programmering pinnen als input voor uw project met isolatie weerstanden tussen uw circuits en de ICSP programmering pinnen.Ik denk dat de handleiding blijkt deze methode.

Ook moet u kijken naar de LVP pin die meestal RB3.Dit is de lage spanning programmering pin.Tenzij u met deze methode van programmeren, deze pen moet worden verricht tijdens het programmeren.

Een ander ding om te onthouden .... Het project moet apart worden gevoed vanuit de programmeur.U moet het project voeding isoleren van de programmeur.Opnieuw moet worden in de ICSP handleiding.

BobK

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back