Doubt in het systeem verilog

D

deepu_s_s

Guest
Hallo vrienden,

I didnt begrijpen het concept van de bonden in SV.Pls tell me any1 hoe vakbonden nuttig zijn in het systeem verilog.Wat is het verschil tussen de vakbonden en structuren?wat zijn gecodeerd vakbonden.

en wat is het verschil tussen verpakt structuren en uitgepakt structuren.Thanks and regards
Deepak

Ik kan helpen U MET VERSCHIL VAN UNIE EN STRUCTUUR:
When U VERKLAREN variabelen in een UNIE, HET GEHEUGEN VOOR EEN UNIE IS VAN DE OMVANG VAN MAXIMAAL OMVANG VAN DE VARIABELE IN DE UNIE EN NIET DE SOM VAN DE MATEN VAN DE VARIABELEN ....

Overwegende dat in de structuur, de totale geheugen toegewezen is de som van de afmetingen van de variabelen ....Stel dat u drie variabelen verklaren van 2byte, 4byte en 8byte in vereniging het geheugen toegewezen aan unie is van 8byteU verklaren drie variabelen van 2byte, 4byte en 8byte Structuur in het geheugen toegewezen aan structuur is van 14byte .....

hi nan,
denk ik aangegeven 3 variabelen van verschillende grootte ..
var1 of 2 bytes
var2 van 4 bytes
var3 van 8 bytes.
Volgens bovenstaande antwoord zijn de waarden van var1 en var2 zijn verloren?

Hoi,
1e over vakbonden .....

veronderstellen

a.Onverpakt Unie --->

module top ();
typedef union (int a; beetje b;) union1;
union1 a;

initiële
beginnen
ax = 1; / / op tijd = 0 x = 1 en b = 1
# 2 ax = 2; / / op tijdstip = 2 x = 2 en b = 0 want b punten x [0]
eindigen

b.Verpakt Unie --->
alle elementen moeten worden van dezelfde breedte of u zult een foutmelding krijgen:
# Verpakt unie velden moeten allemaal dezelfde breedte

1.Unions toen aangegeven als verpakt zijn synthetiseerbare en uitgepakt zijn niet
synthesizble.

2.Verpakt Vakbonden geheugen toewijzing is aangrenzend bits waar als uitgepakt heeft
geen volgorde van de toewijzing van geheugen er variabelen
3.Verpakt Vakbonden maakt onderdeel te selecteren en selecteer beetje waar, zoals uitgepakt niet

unie het aandeel van de geheugenruimte terwijl de struct onafhankelijke geheugen heeft!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back