Doel van de weerstand in versterkerschakeling

F

Fearsome

Guest
Ik bouw een multi-bericht opnemen / afspelen eenheid op basis van een PIC, een ISD4002 opnemen / afspelen-apparaat, een audio-versterker voor de luidspreker en een microfoon. Het gaat om zoiets als de applicatie bijvoorbeeld kijken in het bijgevoegde bestand (dat is overgenomen uit de ISD4002 data sheet). Ik heb gekeken naar de data sheet voor de LM4860 versterker en het is eenvoudig verbinding te maken. Echter, in het bijgevoegde schema is er een 1MOhm weerstand (R2) tussen de audio-uitgang van de ISD4002 en op de grond. Ik kan niet achter het doel van deze weerstand. Heeft het iets te maken met de lijn uitgang? Alle hulp wordt gewaardeerd. Het is waarschijnlijk heel eenvoudig ... Fredrik

De weerstand laadt langzaam de output condensator C4 van de ISC4002 dus als er iets is aangesloten op de lijn-uitgang van de condensator niet plotseling op te laden en veroorzaken een luide POP geluid.

Ook als er iets is aangesloten op de line-out van de ingang naar de audio-versterker van punt 4 zou worden zweeft zo niet voor R2. Hierdoor kan het signaal gestoord te worden versterkt en doorgegeven aan de luidspreker. R2 voorkomt dit door aan de ingang aan de grond.

Dank je beide. Toch begrijp ik niet Audioguru het antwoord. Het lijkt mij de weerstand ontlaadt de condensator, omdat het aansluit op de grond. Kunt u dat toelichten? Fredrik

Het wordt gebruikt voor voorspannen van het circuit .... en bieden de werkelijke beoordelingen ..

Met niets aangesloten op de Line Out-aansluiting, de 1M weerstand lasten C4.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back