Dode FARNELL LS 30-10 Power Supply

D

dkn

Guest
Hi. Ik ben op zoek naar een persoon die een van deze variabele voedingen.
IMG_2948.jpg
Mine is dood voor een lange tijd wijten aan een aantal highvoltage averechts effect. Maar het zou zo mooi zijn als het kon worden gerepareerd. Probleem is dat een weerstand bij R13 wordt geblazen en ik ben niet in staat om de kleur code te lezen. Verder de reden waarom is blies was een te grote zekering gemonteerd ja, wanneer ik eindelijk deze weerstand te vinden, moet ik de werkelijke reden voor de kortsluiting te vinden.
IMG_2945.jpg
Kan heel goed het onderdeel zich op de heatsink, maar ik heb niet in staat geweest om een gegevensblad te vinden, en de geblazen weerstand heeft gewist een deel van de naam. Hoop dat iemand kan worden helpsome en openen hun PSU, en misschien neem een foto van dit gebied. Bedankt voor uw tijd. Regards Dennis [/img]

Ik vind Farnell zijn erg behulpzaam. Probeer het contact met hen om te zien of je kunt de handleiding te krijgen of als ze kunnen vertellen wie het eigenlijk vervaardigd. Brian.

Hi. Bedankt voor het antwoord. Ik heb een bericht gestuurd naar Farnell, ik hoop dat ze zullen helpen ofcause worden, maar ik heb mijn twijfels. Dus als iemand heeft deze voeding, zou ik echt blij zijn als u een beeld van het gebied eerder genoemde te nemen. Bedankt

Hallo, Kan je vertellen pls wat voor soort van een regulator is aan de zijkant? Hopfely is het alleen een typische (applicatie) circuit en kunt u zich een weerstand waarde ... Anders is het mogelijk, dat je "re-engineering" en neemt / drows een schema van uw PCB trys? K.

Ik heb kennis genomen nog een paar foto's om een beter overzicht te krijgen. http://asdev.dk/powersupply/IMG_2949.jpg http://asdev.dk/powersupply/IMG_2950.jpg http://asdev.dk / powersupply/IMG_2951.jpg http://asdev.dk/powersupply/IMG_2952.jpg als hij eruit ziet voor mij, dit is de bron van de werkelijke spanning te worden uitgestuurd. Er is een kleinere transformator achter het net connector, en het gaat om de gebruikelijke 7805 en 7812, zodat moet worden voor de controle af te drukken. Ik neem aan dat dit deel niet zijn beschadigd. Dus het moet een soort van switchmode mosfet gelegen aan de heatsink, en de weerstand die wordt geblazen worden, kan de shunt weerstand gebruikt om ampère gebruik meassure i guess worden. Het was opgevoed een stuk boven de af te drukken, en moet zijn geweest een 5 of 10 w. Dus misschien is de weerstand is niet zo moeilijk om weer goed figuur, een lage waarde, zoals 0.1ohm. Dat betekent dat ik kon lage waarden proberen totdat de Ampera display te corrigeren. (Als het recht zijn raden van het gebruik ervan ofcause ...) Maar waarom moet het zich aan highvoltage zijkant lijkt het een beetje vreemd misschien ... Wel brengt me terug naar de mosfet uitziende man op de heatsink, maar ik moet een gegevensblad voor het maken van een te vervangen. Nogmaals bedankt voor het proberen om me te helpen hier. / / Dennis

Hallo, Ook ik heb dit soort Power Supply (Licht defecte). Mijnen eigenlijk badged en gemaakt door Wayne Kerr. Vanuit uw foto's die ik zou zeggen dat het identieke's. De weerstand (R13) is 1R0 en ziet eruit als een Carbon Weerstand, die door zijn afmetingen zou maken 1W. Maar Metal film weerstanden van dezelfde afmetingen zijn 2W. De Transistor u doorverwijzen naar (Q2) op mijn toestel is een Texas Instruments TIPL762A, dat is een NPN Silicone power transistor. Om een of andere reden kon ik niet vinden alle gegevens op deze op de website van TI's, maar data is beschikbaar op http://www.datasheetpro.com/ voor de Bourns apparaat. Door de manier waarop de weerstand is op de Mains kant van de Switch Mode en heeft niets te maken met de huidige detectie te doen voor het voorpaneel meter. Ik herinner me de handleiding voor dit toestel onder een schematische en complete onderdelen lijst. Helaas heb ik heb verloren van mij en Wayne Kerr wilde in rekening te brengen me 60.00 pond. Chris

Hallo DKN, Im sorry, thuis kan ik niet open je gastheer w. de foto's ... Hier is een datasheet van de TIPL762: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/20180/POINN/TIPL762A.html Zoals ik kan zien van chris foto; de weerstand moet een Philips type! :) Het bestond tussen een ... 3W, moet u vertellen de maatregelen uit het ... Misschien D = 3xca. L = 10-11mm. K. [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 2 minuten: [/color] [/size] @ ChrisGn, Misschien kun je ons geven wist de Wayne Kerr Typ Nr. pls? Tnx! K.

Hoi, De weerstand is ongeveer 16 mm lang en 5,5 mm Dia. De Wayne Kerr modelnummer op de voorzijde is identiek aan de Farnell een, dat wil zeggen LS30-10. In feite is het enige verschil met het voorpaneel is dat Farnell plaats is gedrukt van Wayne Kerr. Er is een model nummer op de achterkant net boven het serienummer. Dit is 11LS3010. Als iemand doet krijgt de GDT's voor dit dan laat het me weten. Het probleem dat ik heb met de mijne is dat wanneer ik de output uit-knop van het apparaat gaat in de huidige limiet voor een paar seconden, dat wil zeggen, een veel te langzame stijging tijd, en ik heb geen zin reverse engineering dat een deel van het circuit . Chris

Hoi, Indrukwekkend met alle hulp, erg aardig van u allen:) Ik heb gesoldeerd de stroom uit transistor en probeerde hem aan te zetten, en dan komt er licht in de display en zekeringen stoppen met blazen. Dus ik denk dat er een goede mogelijkheid dat zijn de defecte component. Ik heb er al op zoek naar een vervanging, niet kan vinden het precies hetzelfde. En im zeer verbaasd dat RS zo'n beperkte selectie is. Ik heb gemerkt dat dit elders: http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/philips/BUT12.pdf Mocht dat niet goed genoeg? Ofcause niet hetzelfde pakket, maar dat is juist het minste probleem. / / Dennis

Hallo, Misschien niet, omdat niemand weet hoe muchcurrent moet scha de transistor en met welke frequentie? De TIPL heeft ca. dubbel zo veel piekstroom en (misschien is meer relevant) ca, 10x korter schakelaar & edge + opslag keer ... Ik denk dat, je kunt een risico te nemen en wijzigt u de transistor BUT12 :) Hopfely zal de originele heatsink genoeg zijn ...? Hebt u gecontroleerd TIPL door ... Mouser.com & ...// octopart.com ook? K. Octopart brengt twee distis voor de originele transistor !:): http://octopart.com/parts/search?q=tipl762a&js=on

Hallo, Heb je een TIPL762A van een lokale winkel en vervangen. En zijn weer aan het werk nu! Dus ik ben super blij, je nu niet wat je hebt totdat je verliest it: D ChrisGn en karesz kan jullie niet genoeg bedanken voor uw hulp! / / Dennis

Hali DKN, :) Je bent welkom, maar "to end" u zich op de soldeerbout :)! Want je hebt een nieuwe 1 Ohm/2-3W, heb je controle van de huidige limiet functie pls ook? Toch herinner ik me, deze is in het primaire deel, misschien voor 'in-rush "stroombegrenzing ... Be happy w. het! Hoi ChrisGn, Wat is uw "Iets Defecte" probleem pls. met uw Wayn Kerr? K.

Hallo DKN, Blij dat je hebt gaat het ... karesz, Het Licht Defecte probleem mijn PSU lijdt, is dat op het indrukken van de output power-knop, de huidige beperking van de voeding van de kicks in een paar seconden waardoor de uitgangsspanning stijgen veel te traag. Het doet dit onder geen enkele belasting. Zoals je kunt beeldvorming veroorzaakt dit problemen als ik iets dat een R / C power on reset CCT heeft testen. Wat ik heb te doen, is aan te sluiten wat ooit het is dat ik het testen nadat ik heb aangezet de uitgang van de PSU's. Het is bijna alsof er een rood geweldige grote condensator verbonden over zijn output. En voordat je het vraagt, zijn de voltage sense-ingangen vastgebonden aan de uitgangen goed. Ik moet toegeven dat de PSU is al gedraagt als dit voor een paar jaar nu en ik heb gebruikt om dit gril. Ik blijf zoeken op het net af en toe om te kijken of ik kan een CCT diagram te vinden, dan misschien krijg ik rond om te herstellen, want het is niet echt bovenaan mijn prioriteitenlijstje. Chris

Huidige limiet lijkt te werken prima en nauwkeurig genoeg zijn. ChrisGn -> Weet je zeker dat er een probleem is met uw voeding? Mine is ook langzaam een stijgende, vooral wanneer cl onder een versterker, het duurt een paar sec. Ik denk dat het juist de bedoeling dat op deze manier te zijn, tenzij je nog uw toestel te laten functioneren anders? Misschien is het gewoon een zeer zachte voeding: D / / Dennis

Dennis, Misschien is je rechts, de spanning stijgt nooit was fantastisch toen de CL laag was ingesteld en ik word een beetje kieskeurig. Het is gewoon dat herinner ik me een belasting van up op basis boards testen als de PSU nieuw was, en had geen probleem met de R van de up's / C reset circuit. Als ik testen hetzelfde bord (s) nu de reset vaak niet goed werkt. Misschien was het marginaal toen, en is het component ouder worden (iets wat we vergeten) op zowel de voeding van de uP boards of beide. Meest waarschijnlijk al is het mijn hersenen die ouder worden en ik was toen het testen met een veel hogere CL dan zou ik zijn geweest! Hoe dan ook, de PSU werkt voor wat ik nodig heb het voor, dus ik zal niet de uitgaven geen tijd aan het proberen om een fout die misschien is er niet op te lossen. Chris

Hoi Chris, [quote = ChrisGn] ... Ik zal niet de uitgaven geen tijd aan het proberen om een fout die misschien niet there.Chris [/quote] fix We hebben allemaal het probleem met de tijd :-(... In alle case_a opkomst van veel seconden als je het schreef:. Ik denk dat is niet erg goed te gebruiken en is niet een reklam voor de verkoper Farnall / Wayn Kerr ... Een probleem is natuurlijk om een aantal circuits vinden over hen K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back