Diva LVS probleem

T

truejiaqi

Guest
Hallo, ik gebruik Diva LVS controle van mijn ontwerp.Maar er is een vreemd fenomeen dat, wanneer ik muli-vinger transistors, kan het niet de vermenigvuldigingsfactor herkennen in het apparaat eigenschappen in schema.Daarom is het genereert fouten over fouten Size mismatch.
Bijvoorbeeld, ik heb een PBO met w / l = 10u/1u, en vermenigvuldiging factor = 2.In de lay-out winning Diva succes berekend dat ik een transistor met w = 20u, l = 1u.Maar voor de schematische zij niet begrijpen dat er een factor 2.Dus de fout is: Size mismatch; lay W / L: 20u/1u, schematische W / L: 10u/1u.

Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen worden?
Thanks a lot!

In schematische, proberen te spelen met het aantal vingers en vermenigvuldigingsfactor, ik denk dat een van hen zal weerspiegelen de lay-out vinger nummer.

er is slechts een veld genaamd "vermenigvuldigingsfactor" in de transistor eigenschappen, en ik heb deze ingesteld op de juiste waarde.Diva gewoon niet begrijpen.

truejiaqi wrote:

Hallo, ik gebruik Diva LVS controle van mijn ontwerp.
Maar er is een vreemd fenomeen dat, wanneer ik muli-vinger transistors, kan het niet de vermenigvuldigingsfactor herkennen in het apparaat eigenschappen in schema.
Daarom is het genereert fouten over fouten Size mismatch.

Bijvoorbeeld, ik heb een PBO met w / l = 10u/1u, en vermenigvuldiging factor = 2.
In de lay-out winning Diva succes berekend dat ik een transistor met w = 20u, l = 1u.
Maar voor de schematische zij niet begrijpen dat er een factor 2.
Dus de fout is: Size mismatch; lay W / L: 20u/1u, schematische W / L: 10u/1u.Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen worden?

Thanks a lot!

Controleer het volgende:
1.Voordat u begint ICFB of lay-out of layoutplus:
---------------------------------------------
% Setenv CDS_Netlisting_Mode Analoog
---------------------------------------------

2.Zorg ervoor dat de Schematische netlist is met de multiplier (m = 2), zo niet, moet u het hulpprogramma om de productie te instrueren dat tijdens netlisting.

2.a.
Hoe controle - welke parameters krijgen netlisted uit?
CIW (Top Menu) -> Tools -> CDF -> Bewerken;
in het Edit Component CDF vorm, selecteert u de device_library, en cel (bijvoorbeeld PBO's).[Selecteer CDF Type = Base]

-> Het formulier wordt bevolkt met parameters en waarden.

Scroll naar beneden naar de paragraaf "Simulatie Informatie" -> klik op "Edit" knop en vervolgens 'Kies ingesteld Simulator "op" auLvs "

check out "instParameters" - LWM
[Ze zijn lengte en breedte multiplier parameters]
U kan ook nodig om te controleren propMapping als er een.
[M is de multiplier, kan het M of mul enz., die u kunt controleren van de belangrijkste vorm CDF-Edit-> Component parameters sectie-> Bewerken -> selecteer de juiste naam etc]

3.Controleer de divaLVS regel bestand en controleer of hij inheems gebruikt samenvoegen en vergelijken of gebruiker geleverde SKILL, vinden eventuele storingen.

Of, gaat u naar h ** t: / / sourcelink.cadence.com en als u sourcelink ID, open een ticket - de steun groep moet in staat zijn om u beter te helpen - I guess.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back