div-3 divider met 50 procent duty cycle?

B

bill_sun

Guest
hi guys, do u nog een suggestie voor mij?
operationele freqency: 3Ghz; verschilsignaal; 50% duty cycle;
SCL is onmogelijk om dit toe.
Elk advies is welkom.

Bedoelt u hebt u de frequcny van 1GHz met 50% duty cycle?

kunt u het dubbele van de frequentie te 6GHz en gedeeld door 3 en vervolgens gedeeld door 2.
Dat krijgt u 50% inschakelduur.

Of u kunt gebruik maken van de Low-pass filter te filte spectrem hoger dan 1 GHz.

Het is een mogelijke aanpak, maar niet erg energiezuinig!
Het zal zeker een hogere stroom gaan omhoog en omlaag in freq.
Andere (laag stroomverbruik) oplossingen?
Mazz

De achtergrond van deze vraag is dat we behoefte hebben aan een differentiële klok variërend van 100Mhz naar 750Mhz met een lage jiiter (rms jitter is minder dan 1ps). Ducy De cyclus is 50%. De ring VCO is gemakkelijk om deze reeks, maar het is jiitter Ook high.So de LC VCO is geselecteerd voor dit application.As weet je, de grote freq bereik is een grote uitdaging, maar ik kan try.I denk dat de VCO kan oscilleren op 2Ghz ~ 3Ghz en vervolgens krijgen we de klok door de freq naar een lage waarde.
Uit de gegevens bestand van FAB, ik vind de Q van smoorspoelen is een beetje hoger in 2 ~ 3Ghz dan in andere freq bereik.

Op deze manier kan ik krijg wat ik wil:
VCO freq: 2Ghz --- 3Ghz;
1 / 2 freq: 1GHz ----- 1.5GHz
(1 / 2) * (1 / 2) freq: 0.5GHZ ---- 0.75GHZ
(1 / 2) * (1 / 3) freq: 0.333GHZ ---- 0.5GHZ
(1 / 2) * (1 / 4) freq: 0.25GHZ ---- 0.375GHZ
100MHz ~ 250MHZ is geen probleem.

Zoals ik weet,
is de div-door-3 en div-by-5 ckts in SCL kan niet uitgang een signaal met 50% inschakelduur.
Is er een betere keuze voor mij?
Thanks a lot.

bill_sun schreef:

hi guys, do u nog een suggestie voor mij?

operationele freqency: 3Ghz; verschilsignaal; 50% duty cycle;

SCL is onmogelijk om dit toe.

Elk advies is welkom.

Delen door 3 met 50% inschakelduur (Niet geldig voor 3Ghz)
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Ik denk dat de analyse van verdelers is OK.Maar bent u rekening te houden met de moeilijkheden om een 2-3Ghz LC VCO?
Waarschijnlijk hebt u om met name de hele band in sub-banden, verzekeren dat u in staat zal zijn deze volledig te overwegen proces verspreid.
Mazz

Thx voor jr help.yes, het
is echt een uitdaging voor me.I zou het ontwerpen van een breedband lcvco met een kalibratie-module aan te passen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back