S
s.k. sundar
Guest
Iam bezig met een project over 'VERSPREID COÖRDINATIE van robot VOOR BRANDBESTRIJDING'. In dit project gaan we een meester robot te hebben en twee slave-robot. Master robot wordt handmatig gecontroleerd door een bericht te sturen om te verhuizen naar een locatie waar brandbestrijding vereist. . Het werk van master is naar slave robot te sturen naar regio (regio heel dichter) om brand te blussen en slave robots niet strijdig mag zijn met elkaar other.A slave robot is nodig om te werken binnen de regio toegewezen en moeten in staat zijn om te vermijden obstakel en doen hun werk toegewezen aan een slave robot them.if kan niet in staat zijn om een opgedragen werkzaamheden om ze te voltooien, moet een bericht te sturen onder de knie robot. Mijn twijfel is wat voor soort draadloze communicatie heb ik nodig voor dit proces, zodat master kan verzenden en juiste boodschap ontvangen van / naar een slave robot dat wil zeggen als een slaaf robot moet naar een bepaalde positie bericht te sturen zijn om een bepaalde slave robot en niet op de andere? 1) Is het mogelijk dat wi-fi kan gebruikt worden om een unieke id voor slaaf robots, zodat een slaaf niet een verkeerde boodschap, die niet bestemd is voor het ontvangen te produceren? 0.2) Is er een andere draadloze communicatie medium dat effectief zal zijn voor mijn project? 3) Ik zal sonar sensor te gebruiken voor het of IR-sensor zelf zal alleen nodig zijn? suggestie zijn verplicht .. l