discrete-tijd lineaire convolutie

B

Banh

Guest
ik moet berekenen lineaire convolutie x [n] * x [n].
gebaseerd op de definitie, is het oneindige som.
ja, hoe moet ik gaan over computing dit?lijkt mij moeten beperken tot, zeg 100 waarden en berekenen op basis van deze 100 waarden alleen?

ja je moet een limiet becuse als u nu de limtin dat u naar het signaal en door de manier waarop het signaal, indien beide zijn hetzelfde, dus ik is als multplayin

hoi,
Wat is de lengte van het signaal x (n)?als dat niet oneindig, of indien het na een aantal nul duur je standaard convolution.If kunnen implementeren is het oneindig dan kun je kiezen wat energie te meten en cut-off het signaal na dat punt als het zou zijn eindig duur u kunnen implementeren standaard convolutie .
Als het signaal komt voortdurend
Misschien wilt u de partitie signaal in blokken en gebruik DFT en overlap-add en opslaan algoritmen voor verwerking.
pimr

Als Nx Ny en zijn de lengtes van de vectoren x en y, hun convolutie heeft lengte Nx Ny-1.De precieze evaluatie van elk punt vereist max (Nx, Ny) vermenigvuldigen-en-accumulatie operaties met standaard convolutie.(Dit kan worden versneld met snelle convolutie, zoals door pimr).
Groeten

Z

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back