dikte van grondvlak van microstrip antenne

V

vishal_sonam

Guest
Hallo ik heb ontworpen en gesimuleerd een high gain antenne microstrip door gebruik te maken ie3d en nu heb ik om het te fabriceren. dus ik wil vragen dat wat moet de dikte van het grondvlak en de dikte van patch in ie3d zijn. dank
 
Als u het ontwerp Microstrip u moet weten dat beide zijden van het substraat een zelfde dikte metaal heeft
 
Door skin effect, RF stroom alleen op het oppervlak van de geleider en er is geen noodzaak om zeer dik metallisatielaag gebruiken. Bereken de huid diepte voor uw frequentie van belang. [Url = http://chemandy.com/calculators/skin-effect-calculator.htm] Calculator voor de huid effect diepte [/url] Voorbeeld: Koper op 1GHz resulteert in een huid diepte van 2 um. Dit betekent dat een "standaard" koperen dikte (bijv. 17μm) is perfect in orde. Met behulp van dikkere koperen zal niet verminderen verliezen.
 
Hallo Ferdows, eigenlijk ik ben nieuw op antenne wereld en ik heb doorgebracht slechts 6 maanden op deze en ontworpen een antenne met behulp van IE3D en nu heb ik om het te fabriceren dus i dont genoeg ervaring hebben. ik heb gebruikt voor mijn FR4 ontworpen en i dont wat moet de dikte van massaplaat.
 
Door skin effect, RF stroom alleen op het oppervlak van de geleider en er is geen noodzaak om zeer dik metallisatielaag gebruiken. Bereken de huid diepte voor uw frequentie van belang. [Url = http://chemandy.com/calculators/skin-effect-calculator.htm] Calculator voor de huid effect diepte [/url] Voorbeeld: Koper op 1GHz resulteert in een huid diepte van 2 um. Dit betekent dat een "standaard" koperen dikte (bijv. 17μm) is perfect in orde. Met behulp van dikkere koper zal niet verliezen te beperken.
1 AS (1 huid diepte) is gelijk aan de diepte waarop stroomdichtheid is gedaald tot 37% van het oppervlak van waarde. In de RF-design wereld, gebruik dan 5 + skin diepte op uw laagste frequentie van belang. Dit zorgt ervoor dat de meerderheid van de elektronen "ruimte om te bewegen" (zie topic: huidige verdichting). [Url = http://www.microwaves101.com/encyclopedia/skindepth.cfm] Skin Diepte - Microwaves101.com [/url] [url = http://daycounter.com/Calculators/SkinEffect/Skin-Effect-Calculator. PHTML] huideffect - dagteller, Inc [/url]
 
beide zijden van FR4 heeft metalen zodat u dont behoefte aan een ding te doen ik hoop dat het nuttig voor u
 
Hallo ik heb ontworpen en gesimuleerd een high gain antenne microstrip door gebruik te maken ie3d en nu heb ik om het te fabriceren. dus ik wil vragen dat wat moet de dikte van het grondvlak en de dikte van patch in ie3d zijn. thanks
Ground dikte vliegtuig in het ontwerp is ideaal 0 en de metalen patch is 0. Als je een antenne voor verzonnen, werkt het als volgt. Het substraat wordt in feite ingebed met volledig metalen lagen ontop en onderkant. Waardoor het substraat in het midden bedekt met metaal aan beide zijden. Afhankelijk van het type van de fabricage, nu zijn ze verschillende methoden gebruikt, zal het metaal moet weggesneden worden langzaam tot hij volgt uw antenne ontwerp. In principe is het substraat onaangeroerd. Natuurlijk is de metalen hebben een bepaalde dikte, maar je kan het niet controleren, is het aannemen dat deze zo laag mogelijk te houden. De metalen al gefabriceerd met het substraat ... je kunt er niets aan doen dat.
 
1/4 oz koper moet voldoende zijn naar beneden tot 1,5 GHz (1 skin diepte = 66,17 microinch, 5 huid diepte = 0,331 mil .... 1/4 oz koper = 1,4 mil / oz * 0,25 = 0,350 mil dik). Hogere frequenties zal minder huid diepte hebben, dus u kunt altijd omhoog gaan in frequentie en geen last van de huidige verdichting.
 
De ondergrond fabrikant heeft geeft je een keuze tussen verschillende soorten metallisatielaag . Voor ondergronden zoals FR4, kunt u kiezen uit verschillende plaatdikte, omdat de lage frequentie / vermogen jongens soms willen dikke metalen voor lagere ohmse verlies bij DC. Voor 900MHz, zie hierboven skin effect discussie. Voor "RF" substraten zoals Rogers, kunt u kiezen uit verschillende dikte en ook tussen de verschillende ruwheden (glad gewalst koper is een elektrotechnisch ingenieur de keuze voor een lager verlies, ruw electrodeposited oppervlak heeft een betere hechting aan de ondergrond te hoge temperatuur cycli).
 
Het substraat fabrikant heeft geeft je een keuze tussen verschillende metallisatielaag types. Voor ondergronden zoals FR4, kunt u kiezen uit verschillende plaatdikte, omdat de lage frequentie / vermogen jongens soms willen dikke metalen voor lagere ohmse verlies bij DC. Voor 900MHz, zie hierboven skin effect discussie. Voor "RF" substraten zoals Rogers, kunt u kiezen uit verschillende dikte en ook tussen de verschillende ruwheden (glad gewalst koper is een elektrotechnisch ingenieur de keuze voor een lager verlies, ruw electrodeposited oppervlak heeft een betere hechting aan de ondergrond te hoge temperatuur cycli). Bedankt voor het delen. Ik wist niet dat over de aanpassing van de metalen dikte.
 
ik heb nog een vraag hebben, is mijn ontwerp gestapeld patch dus een patch is in de lucht dus wat zal de dikte.
 
Bedankt voor het delen. Ik wist niet dat over de aanpassing van de metalen dikte.
Met opgerolde koper bent u over het algemeen beperkt tot een bereik zoals 1/8 oz, 1/4 oz, 1/2 oz, 1 oz, en 2 oz koper (koper gewicht per vierkante voet), die kan verschillen per fabrikant. Met sputterde, het is flexibeler, maar ik heb het nooit gebruikt in de praktijk (alleen gedaan sputterde metalen op alumina substraten voor hoge freq circuits, aan de orde van 100 micro-inch, en de gebruikte goud). [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Bericht toegevoegd om 21:43 ---------- Vorige post was om 21:35 ---------- [/SIZE] [/COLOR]
ik heb nog steeds een vraag, mijn ontwerp is gestapeld patch dus een patch is in de lucht dus wat zal de dikte ervan zijn
Als dit is alleen voor simulatie, maak dan een keuze. met een dikte, dat geeft je minstens 5 skin diepte (zie eerdere opmerkingen in verband met waarom). Als u van plan bent om dit te fabriceren, dan zul je nodig hebt om een ​​soort van diëlektrische te gaan tussen de top patch en het substraat. Wat bent u van plan over het gebruik van dit "bijna lucht" spacer? (Sommige kunststoffen aan de slag om Euh ongeveer 2, maar dat is nog steeds om de antenne ontwerp verstoren, want het is niet ER = 1).
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top